دیدار ظریف و لاوروف آغاز شد

۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۹:۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۰۳۲۷۱۹
دیدار ظریف و لاوروف آغاز شد
دیدار وزیران امور خارجه ایران و روسیه دقایقی پیش در مسکو آغاز شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دیدار «محمد جواد ظریف» و «سرگئی لاوروف» وزیران امور خارجه ایران و روسیه امروز (سه شنبه) در محل ساختمان ضیافت های رسمی وزارت امور خارجه روسیه در خیابان اسپیریدونوفکا در زمان حاضر جریان دارد. 

در دستور کار مذاکرات وزیران خارجه ایران و روسیه، گفت وگو درباره روابط دوجانبه، برجام و  مسائل منطقه ای قرار دارد.

ظریف امروز درباره این دیدار به خبرنگار ایرنا گفت: متعاقب گفت وگوهای حسن روحانی و ولادیمیر پوتین روسای جمهوری ایران و روسیه امروز به مسکو سفر کرده ام.

وی افزود: من تاکید می کنم که روابط ایران و روسیه راهبردی است.در شرایط کنونی که تحولات عمده ای در سطح بین المللی در حال وقوع است نیاز به گفت و گوهای منظم بین دو کشور و با سایر دوستان وجود دارد.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: این سفر با همین دلیل برگزار می شود و موضوع مذاکرات روابط دوجانبه خواهد بود و درخصوص برجام هم گفت وگو می کنیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در مسکو اعلام کرد: تمدید توافق ۲۰ ساله میان ایران و روسیه در دستورکار دستگاه دیپلماسی ایران قرار دارد.

وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود به مسکو در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در خصوص پایان یافتن توافق جامع همکاری ۲۰ ساله ایران و روسیه در مارس سال آینده میلادی این مطلب را بیان کرد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران امروز در راس هیاتی وارد مسکو شد و عباس عراقچی معاون وزیر خارجه نیز وی را همراهی می کند.  

«کاظم جلالی» سفیر ایران در مسکو شب گذشته در حساب توییتری خود اعلام کرد: «محمد جواد ظریف؛ وزیر امور خارجه در سی‌امین سفر خود به روسیه به عنوان رییس دستگاه دیپلماسی و در سومین سفر در ۶ ماه گذشته روز سه ‌شنبه در مسکو خواهد بود.»

وی افزود:  وزیر امور خارجه ایران علاوه بر تقدیم پیام رییس جمهوری به ولادیمیر پوتین، با سرگئی لاوروف همتای روس خود پنج سال بعد از انعقاد توافق هسته‌ای حول برجام،  تحولات منطقه‌ای و دوجانبه مذاکره خواهد کرد. 

 وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد: محمد جواد ظریف برای رایزنی در خصوص تازه ترین موضوعات منطقه ای و بین المللی با سرگئی لاوروف در ساختمان ضیافت های وزارت خارجه روسیه گفت وگو و تبادل نظر می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز