جمع‌بندی توییتری ظریف از سفر به مسکو

۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۲۲:۱۰:۲۲
کد خبر: ۱۰۳۲۷۶۰
جمع‌بندی توییتری ظریف از سفر به مسکو
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی توییتری دستاوردهای سفر خود به مسکو را یادآور شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه شب در پیامی توییتری نوشت: در مسکو، پیامی مهم به رییس جمهوری [ولادیمیر] پوتین منتقل کردم؛ گفت‌وگوهای گسترده‌ای با وزیر امور خارجه [سرگئی] لاوروف درباره همکاری دوجانبه و هماهنگی منطقه‌ای و جهانی [میان ایران و روسیه] داشتم.

ظریف افزود: دیدگاه‌های مشابهی [با روسیه] درباره برجام و نیاز به رعایت قوانین بین‌الملل داریم؛ انعقاد توافق بلندمدت برای همکاری جامع راهبردی به توافق رسیدیم.

وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود به مسکو در پاسخ به پرسشی در خصوص پایان یافتن توافق جامع همکاری ۲۰ ساله ایران و روسیه در مارس سال آینده میلادی گفت که تمدید این توافق در دستور کار دستگاه دیپلماسی ایران قرار دارد.

وی در واکنش به این سوال که با توجه به اینکه ماه مارس سال آینده بیستمین سال توافقنامه بین ایران و روسیه است آیا دو کشور برنامه ای برای تمدید این قرارداد یا توافق جدید دارند، گفت: حتما تمدید قرارداد در دستور کار است.

ظریف افزود: اگر دوستان روسی آمادگی داشته باشند قرارداد بلندمدت دیگری هم داشته باشیم، آن هم قابل بررسی است. حتما تمدید قرارداد بین ایران و روسیه در دستورکار است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز سه‌شنبه برای گفت‌وگو با همتای روس خود و تقدیم پیام حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان به ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه وارد این کشور شد.

ظریف علاوه بر تقدیم پیام دکتر روحانی به ولادیمیر پوتین، با سرگئی لاوروف همتای روس خود پنج سال بعد از انعقاد توافق هسته‌ای حول برجام، تحولات منطقه‌ای و دوجانبه مذاکره خواهد کرد.  

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در خصوص روابط ایران و روسیه در دوره اخیر گفت: روسیه به عنوان حامی برجام اخیرا با قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی مخالفت کرده است و ایران و روسیه علیه تحریم های ضد بشری و یک جانبه آمریکا همبستگی کامل دارند. 

به گفته وی، در پرتو اراده رهبران و مقامات عالی دو کشور، مناسبات دو جانبه در راستای تامین منافع مشترک و کمک به تامین امنیت منطقه ای و بین المللی از روندی رو به رشد برخوردار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز