دادستان منتخب دیوان محاسبات:

گزارش تفریغ بودجه به روز شد

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۱۲:۲۳:۱۱
کد خبر: ۱۰۳۳۰۱۰
گزارش تفریغ بودجه به روز شد
دادستان منتخب دیوان محاسبات گفت: دستگاه‌ها حساب‌های 13 و 14 ساله‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نداده بودند و روی هم تلنبار شده بود و ما این مسأله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به روز کردیم و گزارش تفریغ بودجه به روز شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، «علی کامیار»، دادستان منتخب دیوان محاسبات، در نشست علنی امروز  مجلس شورای اسلامی گفت: پرواضح است که مردم با حضور در پای صندوق و انتخاب نمایندگان انقلاب به این مجلس و نمایندگانش امید بسته‌اند و ما باید در جهت مقابله با سوء استفاده عده‌ای فرصت‌طلب در کنار مردم بایستیم.

وی افزود: برخی اختلاس‌ها و مشکلات و مفاسد مردم را دلسرد و ناامید کرده است و معاندین نظام را برای سوء استفاده گوش به زنگ تا در دل مردم نسبت به نظام و انقلاب دچار شک و تردید ایجاد کنند و من برای فداکاری در مسیر مبارزه با فساد در کنار مجلس که عصاره فضائل و متشکل از جوانان و با تجربگان و منتخبان مردم است، حضور دارم.

دادستان دیوان محاسبات کل کشور تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به این مجلس نگاه ویژه‌ای دارند و ما باید با جدیت و کار شبانه‌روزی دل رهبر را راضی کنیم و هدف بنده از حضور در این مسئولیت نیز خدمت در جهت مبارزه با فساد و آگاهی‌بخشی به نمایندگان برای وظایف نظارتی، قانونگذاری، تقنینی و تنقیحی است و قطعاً رهبری و مردم هیچ انتظاری از مجلس جز مبارزه با فساد و ایجاد و گسترش عدالت و برابری ندارند.

کامیار تصریح کرد: بنده به پیروی از رهبر معظم انقلاب معتقدم که فرزندان نسل چهارم انقلاب جوانانی که در تمام صحنه‌ها به دفاع از نظام هستند برای فداکاری در راه مبارزه با فساد اقتصادی و مالی آماده‌اند و به مبارزه برمی‌خیزند. من مطمئنم که این جوان‌ها نقشه آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نقش بر آب خواهند کرد.

وی افزود: بنده در صورت انتخاب برای دادستانی دیوان محاسبات خدمتگزار این مجلس و این جوانان و این دلسوزان خواهم بود و ان‌شاءالله دل رهبرمان را از عملکرد خود راضی خواهیم کرد. هدف من از حضورم در این سمت تکمیل خدمات قبلم در دوره چهارم مجلس در ریاست کمیسیون دیوان محاسبات است.

کامیار خاطرنشان کرد: امروز مجلس گام اساسی در جهت مبارزه با فساد که خواسته مردم است برمی‌دارد و آن سپردن پرچم مبارزه با فساد با مفسدین و چپاولگران بیت المال به دست رئیس و دادستان خود است.

این کاندیدای دادستانی دیوان محاسبات اظهار داشت: بنده 12 سال از دوره دوم تا چهارم در مجلس افتخار نمایندگی داشتم و در دوره چهارم مجلس ریاست کمیسیون دیوان محاسبات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برعهده داشتم و در آن زمان ما حساب‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به روز کردیم. دستگاه‌ها حساب‌های 13 و 14 ساله‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نداده بودند و روی هم تلنبار شده بود و ما این مسأله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به روز کردیم و گزارش تفریغ بودجه به روز شد.

وی افزود: بنده به دلیل خدمت به عنوان مستشار دیوان محاسبات شناخت مناسبی از نیروهای دیوان دارم و نسبت به کم و کاستی‌ها در دیوان مطلع هستم. از جمله کم و کاستی‌های دیوان این است که دیوان دنبال یک سری مسائل کوچک می‌رود در حالی که در مملکت ما مسائل کلانی داریم که معیشت مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با ناهنجاری‌های مختلفی مواجه کرده است.

کامیار در پایان خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات که عملکرد دستگاه‌های اجرایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار دارد خود باید متولی مبارزه با این مسائل باشد و حرف اصلی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مبارزه با مفاسد بزند نه این که مفاسد کلانی مثل اختلاس‌های مختلفی که وجود دارد علنی شود، بعد دیوان محاسبات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مراحل بعدی ببینیم.

نظر شما