امیر دریادار سیاری در جمع خبرنگاران:

هیچ‌گونه مورد فوتی بر اثر کرونا در مراکز آموزشی نداشته‌ایم

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۱۴:۴۷:۴۱
کد خبر: ۱۰۳۳۱۴۹
هیچ‌گونه مورد فوتی بر اثر کرونا در مراکز آموزشی نداشته‌ایم
معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه هیچ‌گونه مورد فوتی بر اثر بیماری کرونا در مراکز آموزشی نداشته‌ایم، گفت: پادگان‌ها ضمن انجام مأموریت‌های تربیتی و آموزشی، شرایط لازم را نیز برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی به نحو احسن برقرار کرده‌اند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه بازدید از مرکز آموزش شهید اسدی دژبان ارتش در جمع خبرنگاران گفت: آموزش جوانان یک نیاز ضروی و مستمر است؛ چراکه تأمین امنیت یک امر دائمی و اجتناب‌ناپذیر است.

وی با بیان اینکه کشور همواره نیاز به امنیت و آرامش دارد، افزود: برای ایجاد امنیت در سطح کشور باید همواره سربازان آموزش ببینند و در اختیار یگان‌های مختلف قرار گیرند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش خاطرنشان کرد: امنیت کشور و دفاع از تمامیت ارضی در برابر تهدیدات تعطیل‌بردار نیست؛ از این‌رو در مرحله نخست باید نیروی نظامی سالم در اختیار داشته باشیم و با تکیه بر نیروی انسانی توانمند، کار را پیش ببریم.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه نیروی انسانی توانمند شاکله اصلی نیروهای مسلح را تشکیل می‌دهد، گفت: ما باید در شرایط مختلف آمادگی لازم را برای مقابله با تهدیدات داشته باشیم؛ امروز سربازان وظیفه‌ای که در مراکز آموزشی رزم مقدماتی را آموزش می‌بینند، ستون اصلی دفاع از کشور و برقراری امنیت هستند.

وی با تأکید بر اینکه در شرایط مختلف باید آموزش‌های سربازی انجام شود، تصریح کرد: عدم ارائه آموزش به علت شیوع ویروس کرونا می‌تواند به ضعف توان دفاعی کشور بیانجامد؛ لذا ارتش و نیروهای مسلح باید متناسب با شرایط ایجاد شده، تمهیدات و اصول بهداشتی را در نظر گیرند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش افزود: از روز نخست مواجهه با ویروس کرونا شعار ما این بوده است که «پادگان امن‌ترین مکان برای زندگی و اجرای برنامه‌های آموزشی و تربیتی است» و تاکنون به لطف خدا این شعار را تحقق بخشیدیم و هیچ‌گونه تلفاتی در مراکز آموزشی نداشته‌ایم.

امیر دریادار سیاری گفت: دشمنان تلاش زیادی کردند تا پادگان‌ها را ناامن و محل شیوع بیماری معرفی کنند، اما ما در عمل نشان دادیم که پادگان‌ها ضمن انجام مأموریت‌های تربیتی و آموزشی، شرایط لازم را نیز جهت اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی به نحو احسن برقرار کرده‌اند.

نظر شما