اخبار مهم امروز گروه سیاسی برنا

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۱۹:۰۰:۵۱
کد خبر: ۱۰۳۳۲۰۳
اخبار مهم امروز گروه سیاسی برنا
خبر، مصاحبه و گزارش‌های پربازدید گروه سیاسی را هر روز در ساعت 20 در خبرگزاری برنا بخوانید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ اخبار پر بازدید گروه سیاسی خبرگزاری برنا را بخوانید:

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

می‌خواهیم یاور قوه مجریه باشیم/ مجلس آن قدر کار زمین مانده دارد که فرصت حاشیه نمی‌ماند/ مطالبات ایران از کره، یک و نیم برابر وامی است که می‌خواستیم برای کرونا از بانک جهانی بگیریم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم، از روز اول اولویت خود را بر بهبود اقتصاد کشور و معیشت مردم گذاشته و اساسا آن قدر کار بر زمین مانده دارد که فرصت حاشیه نیابد.


///

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم:

اگر حوصله‌ام سر برود تغییر کمیسیون می‌دهم/ هفته آینده با تعداد 7 نفر، کمیسیون حقوقی تشکیل می‌شود

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم گفت: من خودم فعلا عضو کمیسیون حقوقی هستم، اگر حوصله ام سر برود تغییر کمیسیون می دهم.


///

عباسی در واکنش به قرار نگرفتن نامش در لیست کاندیداهای ریاست دیوان محاسبات؛

بهتر است سکوت کنم/ قالیباف معتقد است دیوان محاسبات باید به روز و برخط باشد

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی دولت دهم گفت: مشکلاتی در دیوان محاسبات وجود دارد به ویژه سامانه الکترونیکی آنلاین که باید به روز شود.


///

زاکانی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی شد

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، از انتخاب علیرضا زاکانی به عنوان رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی خبر داد.


///

نماینده مردم اراک در مجلس:

ملت ایران در قالب کمپین گسترده ملی، نسبت به تحریم کالاهای کره جنوبی اقدام می‌کند/ دولتی که در کنار دشمن ما قرار بگیرد، دیگر دوست ما نیست

نماینده مردم اراک در مجلس در رابطه با پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی گفت: ملت ایران، اگر این رویه تداوم پیدا کند قطعاً در قالب کمپین گسترده ملی نسبت به تحریم کالاهای کره جنوبی اقدام می‌کند.


///

۳۲ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی تسویه می‌شود

با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و در اجرای حکم بند (و) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور و به منظور اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان محترم سازمان تامین اجتماعی و در راستای تادیه بدهی دولت به آن سازمان و با تلاش دو ساله همکاران معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور (مرکز مدیریت بدهی ها و دارایی های مالی عمومی) و مشارکت سایر دستگاه های اجرایی نظیر سازمان خصوصی سازی، هیات وزیران با واگذاری سهام دولت و متعلق به دولت به ارزش تقریبی ۳۲ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی موافقت کرد.


///

وزیر امور خارجه:

این دولت و نه هیچ دولت دیگری یک وجب از خاک ایران را واگذار نمی‌کند/ یک ساعت صحبت امن تلفنی با پوتین داشتم

وزیر امور خارجه درباره قرارداد همکاری ایران و چین با بیان اینکه همه مراحل این قرارداد شفاف بوده و البته هنوز نهایی نشده است، اعلام کرد: مردم اطمینان داشته باشند که این دولت ونه هیچ دولت دیگری در ایران یک وجب از خاک ایران را نه به کسی واگذار می کند و نه اجازه، استفاده اختصاصی از خاک ایران را به کسی خواهد داد.


///

رئیس جمهور مطرح کرد؛

پرداخت وام 50 میلیون تومانی به تهرانی‌ها/ سنت ازدواج مثل قبل ادامه یابد/ برای برگرداندن ارز با 3 کشور اقدامات خوبی صورت گرفته/ یکی از داروهای کمک کننده به درمان کرونا هفته آینده به داروهای دیگر ملحق می‌شود/ اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در پاییز

رئیس جمهور گفت: کسانی که حقوق ثابت دارند و خانواده هایی که تحت حمایت هستند، در تهران ۵۰ میلیون تومان وام از بانک دریافت می کنند؛ در شهرهای بزرگ ۳۰ میلیون و شهرهای کوچک ۱۵ میلیون با سود و بهره ۱۳ درصد در اختیار مستاجرین قرار می گیرد که کمک خوبی برای مستاجرین است.


///

کاندیدا ریاست دیوان محاسبات:

رویکرد پیشگیرانه باید جایگزین مچ‌گیری شود/ باید نظارت را لحظه‌ای کنیم/ حجم بزرگ پرونده‌های بدون نتیجه در دیوان محاسبات جدی ترین آسیب است

کاندیدا ریاست دیوان محاسبات گفت: حجم بزرگ پرونده‌های بدون نتیجه در دیوان محاسبات جدی ترین آسیب را به این مجموعه وارد می‌کند.


///

جوابیه ریاست جمهوری به طرح برخی مطالب مغرضانه در روزنامه کیهان

دفتر رئیس جمهور پیرو طرح برخی مطالب و ادعاهای سست، مغرضانه، خلاف عدالت و واقعیت نسبت به دولت، همچنین انتساب برخی اتهامات ناروا در ستون سرمقاله روزنامه کیهان مورخ هشتم تیرماه ۱۳۹۹، جوابیه‌ای منتشر کرد.


///

گزارش روز؛

حضوری ناخوانده برای تکذیب اما همراه با تخریب!

حضور ناخوانده معاون احمدی‌نژاد در روزنامه شرق، آن هم برای اینکه ماجرای شایعه فرارش را به صورت حضوری تکذیب کند به ضرب و شتم و توهین و تخریب و شکستن وسایل دفترِ روزنامه منجر شد اما ماجرا به این سادگی نیست.


///

یادداشت؛

فصل تازه روابط ایران و عراق

جلال خوش چهره - کارشناس مسایل بین الملل

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز