قدردانی سلطان عمان از تلاش‌های سفیر ایران در جهت تقویت روابط دوجانبه

۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۱۵:۵۶:۴۸
کد خبر: ۱۰۳۳۵۷۶
قدردانی سلطان عمان از تلاش‌های سفیر ایران در جهت تقویت روابط دوجانبه
معاون سلطان عمان در امور دفاعی به نمایندگی از سلطان این کشور از تلاش‌های سفیر جمهوری اسلامی ایران در جهت پیشبرد روابط دو کشور قدردانی کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بخش رسانه‌ای سفارت ایران در مسقط، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران امروز در آخرین روزهای پایان ماموریت خود در عمان با شهاب بن طارق آل سعید معاون سلطان عمان در امور دفاعی دیدار و خداحافظی کرد.

شهاب بن طارق آل سعید در این دیدار با ابلاغ پیام قدردانی و تشکر سلطان عمان از تلاش‌های آقای نوری شاهرودی در عمان در جهت تقویت و پیشبرد روابط فیمابین، خاطرنشان کرد: امروزه روابط دو کشور در سطح بسیار خوب و راهبردی قرار دارد و این مناسبات در سال‌های اخیر در زمینه‌های مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی و بازرگانی رشد خوبی داشته است.

وی با اشاره به همسایگی و مشترکات فرهنگی و تاریخی حاکم بر دو کشور و دو ملت، بر ضرورت تعمیق و توسعه همکاری‌های مشترک تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد حرکت روابط ایران و عمان در مسیر رو به رشدی که ترسیم شده، ادامه یابد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حمایت سلطان عمان و مسئولان بلندپایه این کشور جهت تحکیم و تعمیق مناسبات دو جانبه، آمادگی کشورمان را برای استفاده از ظرفیت‌های موجود و تقویت هرچه بیشتر روابط تهران و مسقط اعلام کرد.

در این دیدار، دو طرف همچنین آخرین وضعیت روابط فیمابین و تحولات منطقه را نیز بحث و بررسی کردند.

نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط پیش از این نیز با شیخ خلیفه بن علی الحارثی معاون سیاسی وزارت خارجه،  علی بن مسعود السنیدی وزیر تجارت و صنعت،  طاهر بن سالم العمری رییس اجرایی بانک مرکزی و  یحیی بن محفوظ المنذری رییس مجلس سنای عمان دیدار و خداحافظی کرده بود.

نوری شاهرودی اردیبهشت ۱۳۹۶ برای تصدی این سمت وارد مسقط شده بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز