سفیر ایران در چین:

تصمیم آمریکا برای تعطیلی کنسولگری چین را محکوم می‌کنیم

۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۲۱:۵۱:۵۷
کد خبر: ۱۰۳۳۷۴۲
تصمیم آمریکا برای تعطیلی کنسولگری چین را محکوم می‌کنیم
سفیر ایران در چین گفت:ما تصمیم دولت آمریکا برای تعطیلی کنسولگری چین در هوستون را محکوم می‌کنیم و اعتقاد داریم چین قطعا پاسخ در خور و لازم را خواهد داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،محمد کشاورز زاده، سفیر ایران در چین در رشته توئیتی نوشت: آمریکا بار دیگر با نقض و زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی در تعطیلی سرکنسولگری چین در هوستون خوی سلطه طلب خود را به جهانیان نشان داد. کشوری که مدعی صلح و منجی جهانیان است در عمل باعث آشفتگی و آشوب در جهان است.

این دیپلمات کشورمان در ادامه افزود: آمریکا با خروج یک جانبه از توافق هسته‌ای و اعمال سیاست فشار حداکثری علیه ایران و تجاوز به عراق بر اساس اتهامات بی پایه و تحمیل جنگ به افغانستان و جنگ تجاری و فشار همه جانبه به چین نقاب صلح طلبی را از چهره خود برگرفته و چهره پلید سیاست‌هایش نمایان شده است. نگاه ایالات متحده به حقوق بین الملل و دیپلماسی نه تنها صلح و ثبات جهانی را تهدید می کند بلکه عواقب ناشی از این رفتار به ضرر خود آمریکا خواهد بود.

کشاورز زاده در پایان متذکر شد: ما تصمیم دولت آمریکا برای تعطیلی کنسولگری چین در هوستون را محکوم می‌کنیم و اعتقاد داریم چین قطعا پاسخ در خور و لازم را خواهد داد.

نظر شما