جهاداسلامی و حماس مزاحمت جنگنده آمریکایی برای هواپیمای ایرانی را محکوم کردند

۱۳۹۹/۰۵/۰۳ - ۱۹:۰۱:۳۷
کد خبر: ۱۰۳۳۸۹۴
جهاداسلامی و حماس مزاحمت جنگنده آمریکایی برای هواپیمای ایرانی را محکوم کردند
جنبش جهاد اسلامی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اقدام جنگنده‌های آمریکا در ایجاد مزاحمت برای هواپیمای ایرانی در آسمان سوریه را بشدت محکوم کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، جنبش جهاد اسلامی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، امروز (جمعه) اقدام جنگنده‌های آمریکایی در ایجاد مزاحمت برای هواپیمای مسافربری ایرانی را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «المیادین»، جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد: «بشدت اقدام تروریستی برای تجاوز به هواپیمای مسافربری ایرانی را محکوم می‌کنیم».

جنبش جهاد اسلامی در ادامه تأکید کرد: «این حادثه تروریستی، مقاصد خصمانه آمریکا و نقش این کشور در ایجاد تهدید برای امنیت منطقه ما را نشان می‌دهد».

این جنبش همچنین تأکید کرد:‌‌ «حق ایران است که برای پاسخ به این اقدام تروریستی علیه هواپیما، تمام گام‌ها و اقدامات [لازم] را اتخاذ کند».

در عین حال، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد: «اقدام جنگنده‌های آمریکایی در ایجاد مزاحمت برای هواپیمای مسافربری ایرانی و در معرض خطر قرار دادن جان مسافران این هواپیما را محکوم می‌کنیم».

جنبش حماس در ادامه تأکید کرد: «باید تمام اختلافات و درگیری‌ها میان گروه‌های مختلف امت واحدمان کنار زده شود و تلاش‌ها هم‌سو گردد».

خبرگزاری «صفا» نیز با انتشار بخشی از اظهارات جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به نقل از حماس نوشت: «هدف قرار دادن غیرنظامیان به این شکل به مثابه اجرای عملی مفهوم تروریسم در حقوق بین‌الملل است».

شامگاه روز گذشته، دو جنگنده آمریکایی برای یک هواپیمای مسافربری ایرانی در حریم هوایی سوریه مزاحمت ایجاد کردند.

روز گذشته، هواپیمای مسافربری ایرانی در مسیر خود به سمت فرودگاه بیروت بوده که جنگنده‌‌های مهاجمی به آن نزدیک می‌شوند و خلبان مجبور می‌شود ارتفاع هواپیما را به صورت ناگهانی کاهش دهد که این مسئله باعث زخمی شدن شماری از سرنشینان این هواپیما شده است.

 

نظر شما