واکنش وزیر امور خارجه لبنان به تعرض آمریکا به هواپیمای مسافری ایران

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۱۵:۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۰۳۴۴۱۱
واکنش وزیر امور خارجه لبنان به تعرض آمریکا به هواپیمای مسافری ایران
وزیر امور خارجه لبنان گفت: هرگونه تعرض و مزاحت هواپیمای غیرنظامی توسط هواپیمای نظامی غیرقابل قبول است. لبنان همچنان بر احترام گذاشتن به قوانین و اصول بین‌المللی در این‌باره تاکید دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ناصیف حتی وزیر خارجه لبنان روز شنبه در مصاحبه با تارنمای خبری العهد لبنان گفت: ما در وزارت خارجه به شدت تعرض به هر هواپیمای مسافربری را محکوم می‌کنیم و به آن معترض هستیم، زیرا این اقدام سلامت مسافران را به خطر می‌اندازد. هرگونه تعرض و مزاحت هواپیمای غیرنظامی توسط هواپیمای نظامی غیرقابل قبول است. لبنان همچنان بر احترام گذاشتن به قوانین و اصول بین‌المللی در این‌باره تاکید دارد.

وی ادامه داد: حتی اگر مسافر لبنانی در این هواپیما حضور نداشت ما باز به این اقدام اعتراض و آن را محکوم می‌کردیم اما به خاطر حضور مسافران لبنانی این هواپیما، موضع‌گیری ما درباره این مسئله شدیدتر است. این مسئله سیاسی نیست بلکه به قوانین و اصول بین‌المللی مربوط می‌شود.

حتی در خصوص تمدید حضور نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در جنوب لبنان (یونیفل) نیز گفت: ‌برخی تلاش می‌کنند ماهیت ماموریت این نیروها را در جنوب تغییر دهند اما ما بر همان موضع خود تاکید می‌کنیم و نمی‌خواهیم بسیاری از این ماموریت‌ها تغییر کند. برخی از کشورها از جمله ایتالیا نیز در این راستا از لبنان حمایت و اعلام کردند که ایتالیا هم معتقد است که نباید ماموریت یونیفل تغییر کند.

وزیر خارجه لبنان افزود: درست است که حفظ صلح و امنیت در جنوب لبنان به نفع همه لبنانی‌هاست اما این به نفع منطقه و جهان است و ما از نیروهای یونیفل استقبال می‌کنیم و هماهنگی و همکاری پیوسته‌ای میان این نیروها و ارتش لبنان وجود دارد.

این مقام لبنانی درباره الحاق دره اردن به فلسطین اشغالی نیز گفت: اجرای این طرح به تعویق افتاده است که در صورت اجرا شدن تبعات بزرگی در منطقه به دنبال خواهد داشت. باید هوشیار باشیم زیرا خطر الحاق هنوز باقی است و مستلزم آن است که همه درباره نقض آشکار قوانین توسط صهیونیست‌ها و عواقب آن هشدار دهند. این مسئله جدید نیست بلکه همه سیاست‌های اسرائیل مبتنی بر نقض قطعنامه‌ها و قوانین بین‌المللی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز