اولین واکنش رسمی پکن به تعرض آمریکا به ساختمان کنسولگری چین در هوستون

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۲۰:۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۰۳۴۵۲۸
اولین واکنش رسمی پکن به تعرض آمریکا به ساختمان کنسولگری چین در هوستون
وزارت خارجه چین در واکنش رسمی به تعرض آمریکا به ساختمان کنسولگری این کشور در هوستون تگزاس اعلام کرد چین در این زمینه واکنش مناسب و لازم را نشان خواهد داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در بیانیه ای که وزارت خارجه چین روز شنبه صادر کرد، آمده است: ساختمان کنسولگری چین در هوستون، یک مکان دیپلماتیک و دارایی ملی چین است و مطابق کنوانسیون وین در رابطه با پیمان کنسولی میان چین و آمریکا، واشنگتن نباید به هیچ وجه به آن تعرض کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: چین نسبت به ورود غیر قانونی ایالات متحده به کنسولگری این کشور در هوستون اعتراض شدید کرده و در این زمینه اعتراضی را به صورت رسمی به طرف مقابل ارایه کرده است.

گزارش ها حاکی است مقام‌های فدرال ایالات متحده شامگاه روز گذشته (جمعه) با توسل به زور وارد ساختمان کنسولگری چین در شهر هوستون تگزاس که دونالد ترامپ دستور تعطیلی آن را داده بود شدند.

 

شاهدان گفته‌اند که یکی از این افراد ظاهرا «کلیف سیگرووز» مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در امور ماموریت‌های خارجی بوده، اما هیچ یک از این افراد به پرسش خبرنگاران درباره هویتشان پاسخی ندادند.

براساس این گزارش پس از آنکه این افراد درب پشتی کنسولگری چین را باز کرده و وارد ساختمان شدند دو تن از اعضای اداره امنیت دیپلماتیک وزارت خارجه آمریکا رسیده و در مقابل درب به عنوان محافظ ایستاده‌اند این دو نفر نیز پاسخی به پرسش‌های خبرنگاران نداده‌اند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز