رئیس دیوان محاسبات:

مجموعه‌ای از حرف‌ها پیش آمد اما گذشتم/ با من کار سیاسی کردند

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۱:۳۲:۱۶
کد خبر: ۱۰۳۵۳۰۴
مجموعه‌ای از حرف‌ها پیش آمد اما گذشتم/ با من کار سیاسی کردند
رئیس دیوان محاسبات گفت: با من کار سیاسی کردند، اما من در اینجا (دیوان محاسبات) کار سیاسی نخواهم کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «مهرداد بذرپاش»، رئیس دیوان محاسبات، در مراسم تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید دیوان محاسبات، تصریح کرد: ملاک ما قانون است؛ با من کار سیاسی کردند، اما من در اینجا (دیوان محاسبات) کار سیاسی نخواهم کرد، نظارت بسیار سختگیرانه و بر مبنای قانون خواهد بود؛ پول بیت المال است، شوخی نداریم.

بذرپاش همچنین گفت: مجموعه‌ای از حرف‌ها پیش آمد که برخی دلسوزانه و برخی از سر نگرانی بود، من گذشتم؛ ایستادم و ذره‌ای از حقوق بیت المال نخواهم گذشت.

رییس دیوان محاسبات با بیان این‌که این دیوان اصلی‌ترین و با افتخارترین نهاد نظارتی مالی در کشور است، گفت: کسی حق ندارد دیوان را خدشه‌دار کند، دیوان محاسبات نهادی با قدمت دهها ساله است که با کمترین خطا و بیشترین کارآیی فعالیت کرده آن هم در شرایطی که مشکلات زیادی در گوشه گوشه کشور است که به چشم قابل دیدن است.

وی حسابرسی عملکرد را اصلی‌ترین راهبرد دیوان محاسبات عنوان و خاطرنشان کرد: درست است که تا بودجه‌ریزی عملیاتی نباشد حسابرسی عملیاتی هم ممکن است نشدنی باشد، اما حتما راه‌های میانبری وجود دارد. از جمله زیرساخت‌های دولت الکترونیک و گذاشتن نماینده دیوان در کنار ذیحساب.

رییس دیوان محاسبات کل کشور ارائه گزارش تفریغ بودجه را از ماموریتهای ذاتی دیوان محاسبات عنوان کرد و ادامه داد: مردم باید احساس کنند دیوان محاسبات به مردم گزارش می‌دهد ما باید به سهم خود قیمت کالا و خدمات را کاهش دهیم و نظارت دیوان باید گسترش یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز