خضریان در تشریح بازدید امروز نمایندگان تهران از شهرستان پردیس:

پرونده مسکن مهر پردیس تا پایان سال بسته می‌شود/ تجهیز بیمارستان ۳۰۰ تخت خوابه الغدیر

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۰۷:۲۵:۰۵
کد خبر: ۱۰۳۵۶۱۸
پرونده مسکن مهر پردیس تا پایان سال بسته می‌شود/ تجهیز بیمارستان ۳۰۰ تخت خوابه الغدیر
سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران مجلس از اقدام برای پیگیری تجهیز بیمارستان حدود ۳۰۰ تخت خوابه الغدیر، تامین اعتبار تصفیه‌خانه شماره ۲ و آماده سازی و تجهیز آرامستان شهرستان پردیس و... خبر داد.

علی خضریان، سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در تشریح بازدید امروز دوشنبه، ۶ مردادماه جمعی از نمایندگان مجمع استان تهران از شهرستان پردیس به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: امروز با حضور در مرکز فرمانداری شهرستان پردیس موضوعات و مشکلات متعدد شهرستان پردیس مورد بررسی قرار گرفت و به دنبال آن به نتایجی رسیدیم.

تامین اعتبار تصفیه‌خانه شماره ۲ پردیس

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقرر شد؛ تصفیه‌خانه شماره ۲ این شهرستان با تخصص اعتباری معادل ۴۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شود تا فاضلاب پردیس به سد ماملو ریخته نشده و در ادامه مشکل آب و فاضلاب پردیس و تهران برطرف خواهد شد.

وی با یادآوری جمعیت رو به افزایش شهرستان پردیس، افزود: اگر مترو این شهرستان هرچه سریع‌تر افتتاح نشود معضل جدیدی در رفت و آمد مردم در مسیر تهران- پردیس ایجاد خواهد شد، به همین منظور تفاهم‌نامه‌ای میان قرارگاه خاتم سپاه و شرکت عمران منعقد شده است و در جلسه امروز مقرر شد؛ ساخت مترو این شهرستان هرچه سریع‌تر آغاز شود.

طی دو ماه آینده ۲۵ هزار واحد مسکونی در پردیس تحویل متقاضیان شود

خضریان تکمیل مسکن مهر پردیس را یکی از مسائل مهم این شهرستان عنوان کرد و گفت: مطابق گزارش مسئولان، راه‌اندازی مجدد و تکمیل ظرفیت مسکن مهر سرعت بیشتری پیدا کرده است لذا باتوجه به تامین اعتبار آن توسط مجلس و همکاری شرکت عمران پردیس پیش‌بینی می‌شود؛ طی دو ماه آینده ۲۵ هزار واحد مسکونی تحویل متقاضیان شود و تا پایان سال نیز پرونده مسکن مهر پردیس بسته خواهد شد تا تعلل ۶ ساله در دو سال پاپانی کار دولت جبران شود.

به گفته این نماینده مجلس در این جلسه مقرر شد؛ با پیگیری مجلس، به‌منظور تکمیل پروژه‌های روبنایی و سرانه‌های فرهنگی و آموزشی شهر، مبلغ  ۲۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار تامین شود.

نمایندگان

آرامستان پردیس آماده و تجهیز می‌شود  

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس یکی دیگر از معضلات شهر پردیس را نبود آرامستان در این شهر عنوان کرد و گفت: از آنجا که مکانی به وسعت ۶۴ هزار هکتار برای ایجاد آرامستان جایابی شده است لذا مقرر شد؛ با همکاری شرکت عمران پردیس، این مکان تجهیز شود.

به گفته وی پیش از این اهالی شهر پردیس از ظرفیت بهشت زهرا برای دفن از دست رفتگان خود استفاده می‌کردند که این فاصله شهری برای خانواده‌ها مشکلاتی ایجاد کرده بود.

بیمارستان حدود ۳۰۰ تخت خوابه الغدیر پردیس تجهیز می‌شود

خضریان با بیان اینکه شهرستان پردیس فاقد حتی یک تخت بیمارستانی است، اضافه کرد: مقرر شد؛ با رایزنی‌های نمایندگان مجمع نمایندگان استان تهران با وزارت بهداشت زمینه تجهیز بیمارستان حدود ۳۰۰ تخت خوابه الغدیر فراهم شود.

تاسیس اداره تامین اجتماعی در پردیس

وی عدم استقلال برخی از مراکز اداری این شهرستان همچون تامین اجتماعی را مشکل دیگر مردم این شهر عنوان کرد و گفت: اکنون مردم برای پیگیری برخی از کارهای خود باید تا شهرستان رودهن بروند به همین دلیل مصوب شد؛ سازمان تامین اجتماعی در پردیس اداره مجزایی را تاسیس کند.

این نماینده مجلس خبر داد: همچنین به منظور رفع مشکلات حمل و نقل درون شهری و بین شهری شهرستان پردیس، به‌خصوص در حوزه تاکسیرانی فازهای ۸ و ۹ و ۱۱ مقرر شد؛ شرکت عمران این شهر با مبلغی معادل ۱۰۰ میلیارد تومان، حمل و نقل و دیگر مسایل این سه فاز را حداکثر تا دو هفته آینده تحویل شهرداری دهد.

وی همچنین بیان کرد: در این جلسه با توافق شد جهت اصلاح و تعمیر مسیرهای ترانزیتی تهران- پردیس با هدف تامین امنیت خودروها در جاده قدیم تهران و پردیس بودجه‌ای در نظر گرفته شود.

بازدید از شهرک صنعتی پردیس

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس با بیان اینکه نمایندگان از شهرک صنعتی پردیس بازدید کردند، توضیح داد: در این بازدید ضمن دیدار با صنعت‌گران و شنیدن مشکلات آن‌ها، مقرر شد؛ کمیته‌ای تخصصی به ریاست فرماندار پردیس تشکیل شود تا مشکلات صنعتگران به‌صورت تخصصی بررسی و در اختیار مجمع نمایندگان تهران قرار گیرد و نمایندگان در راستای رفع این مشکلات و کمک به جهش تولید در مجلس تلاش کنند.

نظر شما