آخرین اخبار از درگیری در مرز لبنان و فلسطین آشغالی

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۹:۴۰:۱۴
کد خبر: ۱۰۳۵۶۳۶
آخرین اخبار از درگیری در مرز لبنان و فلسطین آشغالی
رژیم اشغالگر عصر امروز از وقوع درگیری های مسلحانه با نیروهای اسراییلی در منطقه جبل الروس در جنوب لبنان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، علی کامل محسن، رزمنده جنبش حزب‌الله لبنان، هفته گذشته در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به دمشق شهید شد. در ادامه این شهادت تاکید شد که انتقام خون این شهید از اسرائیل گرفته می شود.

رسانه های عربی، غربی و صهیونیستی در روزهای اخیر با انتشار تحلیلهایی اعلام کردند که پاسخ حزب الله به شهادت یکی از رزمندگانش به نام علی محسن در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اطراف فرودگاه دمشق، حتمی است.

در این میان، رژیم صهیونیستی خود را آماده هر نوع ضد حمله حزب الله کرده که بازدید بنی گانتس وزیر جنگ، افیف کوخافی رئیس ستاد ارتش، ژنرال امیر بارعام فرمانده منطقه شمال، ژنرال تامیر هایمان رئیس اداره اطلاعات و ژنرال اهرون حلیوا رئیس اداره عملیات ارتش صهیونیستی از مناطق شمالی رژیم گواهی بر این مدعاست.

پس از این اتفاق حدود ساعت 17 امروز، برخی منابع خبری از درگیری در مرز لبنان و فلسطین اشغالی و رسانه‌های رژیم صهیونیستی از وقوع «حادثه امنیتی» در مرز خبر دادند. در ادامه ارتش رژیم اشغالگر از وقوع درگیری در منطقه شبعا و هدف گرفتن یک یگان نظامی تابع ارتش اسراییلی توسط نیروهای مقاومت خبر داد.

در پی بالا گرفتن درگیری، دود غلیظ منطقه شبعا در جنوب لبنان را فراگرفت و ارتش اسراییلی نیز همه راه های منتهی به جولان اشغالی را بست و در ادامه پرواز گسترده هواپیماهای جنگی و جاسوسی اسراییلی در آسمان منطقه به پرواز درآمدند.

ارتش صهیونیستی نیز پدافند ضد موشکی گنبد آهنین را در مرزهای شمال فعال کرد. همچنین از ساکنان مناطق مرزی با لبنان خواست تا در منازل خود بمانند و همه فعالیت ها را فعلا به حالت تعلیق درآورند.

در فاصله کوتاه پس از این درگیری، رسانه های اسراییلی همچنین از وقوع درگیری مسلحانه علاوه بر موشک پرانی به سمت یگانی از ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

شبکه المیادین به نقل از روزنامه "اسراییل هیوم" در توضیحات تکمیلی تاکید کرد که نیروهایی از حزب الله امروز دوشنبه موشک کورنت به یک تانک مرکاوا متعلق به نظامیان اسراییلی در مرزهای لبنان شلیک کردند.

ناصیف حتی، وزیر خارجه لبنان، هم ضمن اعلام پایبندی به قطعنامه ۱۷۰۱ گفت: در برابر هر گونه حمله از خاک خود دفاع می‌کنیم. تاریخ اسرائیل در منطقه مملو از تجاوز است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، نیز در واکنشی زودهنگام به درگیری مرزی امروز اعلام کرد، آنچه در مرز با لبنان جریان دارد «حادثه امنیتی ساده‌ای نیست».

در ادامه، بنیامین نتانیاهو، از وزرای خود خواست از هر نوع مصاحبه درباره اوضاع شمال خودداری کنند این اقدام در حالی صورت گرفت که بلافاصله پس از آغاز درگیری، کابینه رژیم اسرائیل تشکیل جسله دادند.

حدود ساعت 19:45 دقیقه، شبکه المنار لبنان از بازگشت آرامش به منطقه مزارع شبعا پس از بمباران توپخانه ای خبر داد.

در ادامه ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد این درگیری از جایی آغاز شد که سه یا چهار نیروی حزب‌الله قصد نفوذ داشتند که نیروهای این رژیم با آنها مقابله می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه الجزیره، سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی با تکرار این ادعا که نیروهای صهیونیست در این درگیری آسیب ندیده‌اند، گفت که درباره وضعیت نیروهای حزب‌الله اطلاعی در دست نیست.

پایگاه خبری المیادین گزارش داد که برخلاف ادعای رژیم صهیونیستی، هیچ یک از رزمندگان حزب‌الله در درگیری شهید نشده است.

حزب الله نیز در پاسخ به این ادعا رژیم صهیونیستی بیانیه ای منتشر کرد. در این بیانیه آمده است:‌ «همه آنچه رسانه‌‌های دشمن در ارتباط با خنثی کردن عملیات نفوذ از خاک لبنان به داخل فلسطین ادعا کردند، نادرست است».

در ادامه این بیانیه آمده است: «اظهارات درباره شهید شدن و زخمی شدن رزمندگان مقاومت در عملیات بمباران در اطراف مواضع اشغالگران به هیچ عنوان درست نیست. ادعاهای اشغالگران تلاشی است برای ابداع پیروزهای دروغین و توهم‌آمیز. هیچ گونه درگیری یا آتش‌گشودنی از سوی مقاومت اسلامی در حوادث امروز تا به این لحظه روی نداده است. شلیک‌ها تنها از یک سو بود آن هم دشمن ترسو، نگران و مشوش».

جنبش‌ حزب‌الله در پایان هشدار داد:‌ «صهیونیست‌ها تنها باید در انتظار مجازات جنایت‌های خود باشند».

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز