رهبر کره شمالی:

سلاح‌های هسته‌ای تضمینی برای جلوگیری از وقوع جنگ است

۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۰۷:۳۸:۵۴
کد خبر: ۱۰۳۵۷۳۱
سلاح‌های هسته‌ای تضمینی برای جلوگیری از وقوع جنگ است
اظهارات رهبر کره شمالی در شرایطی مطرح می‌شود که احتمال مذاکرات جدید میان واشینگتن و پیونگ یانگ پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اندک به نظر می‌رسد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرد سلاح‌های هسته‌ای آن کشور که با دشواری به دست آمده است، تضمینی برای حفظ امنیت ملی و جلوگیری از وقوع جنگی جدید در شبه جزیره کره محسوب می‌شود.

وی روز سه شنبه در مراسمی که به مناسبت ۶۷ امین سالگرد اتمام جنگ دو کره در پیونگ یانگ برگزار شد افزود: به لطف بازدارندگی قابل اعتماد و موثر دفاع از خود، دیگر جنگی در این سرزمین رخ نخواهد داد و امنیت ملی و آینده ما به طور دائم تضمین خواهد شد.

رهبر کره شمالی تصریح کرد: از آنجائیکه باید از قدرتی برخوردار باشیم که بتوانیم از سرنوشت کشور و مردم دفاع کنیم ما هرگز از قدرتمندترین ظرفیت دفاع ملی خود چشم پوشی نمی کنیم و در این زمینه هم با هیچکسی هماهنگی نخواهیم کرد.

کیم گفت شدید با دشمنان از زمان جنگ کره ادامه داشته و فشار امپریالیست ها نیز افزایش یافته است.

جنگ دو کره در سال ۱۹۵۰ آغاز شد و تا ۱۹۵۳ ادامه داشت. بر اساس برخی تخمین ها، بیش از ۲.۵ میلیون نفر در جریان این جنگ سه ساله کشته شده اند که شامل سربازان چین، ایالات متحده و سازمان ملل نیز می شود.

اظهارات رهبر کره شمالی در شرایطی مطرح می‌شود که به باور کارشناسان، احتمال مذاکرات جدید میان واشینگتن و پیونگ یانگ پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اندک به نظر می‌رسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز