علی ربیعی:

ایران تماشاگر تحریکات غیرقابل توجیه آمریکا نخواهد بود/ آمریکا به قوانین و مقررات هوانوردی پایبند نیست

۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۶:۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۰۳۶۱۹۰
ایران تماشاگر تحریکات غیرقابل توجیه آمریکا نخواهد بود/ آمریکا به قوانین و مقررات هوانوردی  پایبند نیست
سخنگوی دولت گفت: آمریکا به قوانین و مقررات هوانوردی نیز پایبند نیست. مسئولیت هر اتفاقی در آینده که سلامت و جان غیرنظامیان را در خطوط هوایی به مخاطره بیاندازد بر عهده آمریکا بوده و باید منتظر عواقب آن هم باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، علی ربیعی سخنگوی دولت هر هفته در ساختمان کوثر میزبان خبرنگاران و پاسخگوی سوالات رسانه های مختلف  بود اما این هفته با توجه به اینکه تست کرونا او مثبت شد پاسخ سوالات را به صورت مکتوب در اختیار خبرنگاران گذاشت. 

او در پاسخ به سوال خبرنگار برنا در رابطه با مزاحمت ۲جنگنده برای هواپیمای مسافربری ماهان، و اینکه جمهوری اسلامی چه اقدام متقابلی را خواهد داشت و از لحاظ حقوقی چه پیگیری هایی را شاهد خواهیم بود؟ گفت: این‌ اقدام خطرآفرین آمریکا کاملا غیرحرفه‌ای و توأم با نیات سیاسی بود. اولویت ما اطمینان از عدم تکرار چنین وقایعی است که مصداق ایجاد ترور و وحشت برای مردم عادی است. 

او در ادامه گفت: گزارش و شکایت مبسوطی از این اتفاق به ایکائو داده شده و همزمان در حال بررسی تمامی گزینه‌های حقوقی دیگر را نیز هستیم. 

سخنگوی دولت مطرح کرد:  آمریکا به قوانین و مقررات هوانوردی نیز پایبند نیست. مسئولیت هر اتفاقی در آینده که سلامت و جان غیرنظامیان را در خطوط هوایی به مخاطره بیاندازد بر عهده آمریکا بوده و باید منتظر عواقب آن هم باشد. 

ربیعی گفت:ما عمیقاً هشدار می دهیم که آمریکا به رفتارهای نامعمول و غیرقانونی خود پیش از آنکه دیر شود، خاتمه دهد و اطمینان داشته باشد که جمهوری اسلامی ایران تماشاگر این تحریکات غیرقابل توجیه نخواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز