تخت‌روانچی:

برجام ضمیمه قطعنامه شورای امنیت است

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۲۲:۴۸:۴۹
کد خبر: ۱۰۳۶۸۴۴
برجام ضمیمه قطعنامه شورای امنیت است
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به ادعای آمریکایی‌ها که برجام را با سازمان ملل متحد بی ارتباط می‌دانند، گفت: برجام ضمیمه قطعنامه ۲۲۳۱ است و آمریکا در اجرای هر دوی آنها وظایف قانونی دارد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، مجید تخت روانچی روز چهارشنبه در یادداشت توئیتری خود، نوشت: ایالات متحده با زور رسانه ها ادعا می‌کند که برجام هیچ موضع قانونی در سازمان ملل ندارد اما برجام به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، ضمیمه شده است و ایالات متحده برای اجرای هر دوی آنها وظایف قانونی دارد.

وی تاکید کرد: ماده ۲ قطعنامه ۲۲۳۱ از اعضا می‌خواهد که از اجرای برجام حمایت کنند: آمریکا از مسئولیت خود شانه خالی می‌کند.

مقامات آمریکا که از هجدهم اردیبهشت ۱۳۹۷ به طور یکجانبه از توافق بین‌المللی هسته‌ای ایران خارج شد، بر این ادعا متوسل شده‌اند که برجام یک پیمان بین‌المللی نیست و ارتباطی به شورای امنیت ندارد.

این ادعا از آن جهت دنبال می‌شود که دولت ترامپ در پی آن است که برجام را از قطعنامه ۲۲۳۱ جدا کند و در ادامه مدعی شود این کشور مشارکت کننده در قطعنامه است و می‌تواند برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران که در مهر ماه امسال به پایان می‌رسد، اقدام کند.

ادعایی که تا کنون از جانب روسیه و چین و همچنین متحدان اروپایی آمریکا رد شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز