در سفر هیأت ایرانی به کی یف درباره هواپیمای اوکراینی چه گذشت؟

۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۱۵:۴۶:۳۳
کد خبر: ۱۰۳۷۳۳۴
در سفر هیأت ایرانی به کی یف درباره هواپیمای اوکراینی چه گذشت؟
در رایزنی های هیأت ایرانی با مقامات اوکراینی ضمن بررسی ابعاد مختلف فنی و حقوقی حادثه سقوط هواپیما و تعیین گروه های کارشناسی، توافق شد دور‌ دوم مذاکرات اکتبر در تهران برگزار شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، هیأت اعزامی جمهوری اسلامی ایران به اوکراین به ریاست «محسن بهاروند» معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور دیدار با مقامات اوکراینی و‌ مذاکره در خصوص ابعاد مختلف سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی پنجشنبه نهم مرداد وارد کی یف شد، با وزیر امور خارجه اوکراین و معاون وزیر خارجه این کشور ملاقات و گفت و گو کرد.

در ملاقات هیأت ایرانی با «یوگنی ینین» معاون وزیر امور خارجه و هیأت کارشناسی اوکراین، ابعاد مختلف فنی و حقوقی حادثه مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص ادامه مسیر همکاری های دو‌ کشور توافقات لازم به دست آمد.

تعیین گروه های کارشناسی و تعیین زمان دور‌ دوم مذاکرات در تهران در‌ماه اکتبر از مهم ترین توافقات حاصله بود.

شایان ذکر است پس از مذاکرات دوجانبه معاونان وزرای خارجه دو کشور، نشست مجازی با حضور نمایندگان کشورهای دخیل در‌ موضوع شامل کانادا و سوئد برگزار شد.

در ملاقات با وزیر امور خارجه اوکراین، طرفین با تاکید بر اهمیت حفظ و گسترش روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین، بر ضرورت سریع حل و فصل موضوع سانحه سقوط هواپیما تاکید کردند.

وزیر خارجه اوکراین نیز امروز (جمعه) در اظهاراتی با «سازنده» خواندن مذاکرات با هیأت ایرانی درباره هواپیمای سانحه‌دیده، از ارائه هرگونه جزئیات درباره پرداخت غرامت خودداری کرد.

روز دوشنبه دوم تیر ماه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با «فرانسوا فیلیپ شامپاین» وزیر خارجه کانادا به وی اطلاع داد که ایران ظرف چند روز آینده جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی را برای خوانش اطلاعات آن به فرانسه ارسال خواهد کرد. ظریف گفت که تصمیم برای ارسال جعبه‌های سیاه مدتی است اتخاذ شده و به زودی این تصمیم اجرایی خواهد شد

 

نظر شما