براساس گزارش سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی؛

سه‌شنبه دو وزیر به کمیسیون انرژی می‌روند

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۶:۰۶:۱۴
کد خبر: ۱۰۳۸۴۵۵
سه‌شنبه دو وزیر به کمیسیون انرژی می‌روند
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از حضور دو وزیر در این کمیسیون خبر داد.

«مالک شریعتی نیاسر» سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در رابطه با محوریت جلسه امروز (یکشنبه) این کمیسیون به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: جلسه امروز کمیسیون انرژی با دستور بررسی نهایی اولویت‌های مدنظر کمیسیون برگزار شد و نتایج بررسی طی نامه‌ای به هیات رئیسه مجلس اعلام خواهد شد. این نامه پیرو درخواست دفتر رئیس مجلس برای دریافت  اولویت های مختلف تخصصی مجلس بوده که براساس جلساتی است که هر هفته صبح های دوشنبه روسای کمیسیون تخصصی و رئیس مجلس جلسه منظم دارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: براساس بحث‌هایی که در جلسه مطرح شد نامه‌ای را آقای عباسی تنظیم کردند که برای دفتر ریاست مجلس ارسال خواهد شد و در آن چند اولویت را معین کردند که ماحصل مذاکراتی است که در کمیسیون انجام شده است.

شریعتی با اشاره به محوریت نامه کمیسیون انرژی به ریاست مجلس تصریح کرد: محور اول بحث پیگیری اشتغال در کشور با تاکید بر ظرفیت های حوزه انرژی بخصوص کاهش خام فروشی و حذف تدریجی آن است که در صنایع پایین دستی دنبال شود. محور  دوم تاکید بر صنایع حوزه انرژی در همه زمینه هاست و حمایت از دانشگاه های و پژوهشکده های مرتبط با آن، که  هم بحث تولید داخل و دانش بنیان را دنبال کنیم و هم بحث لایسنس دهنده ها را به عنوان یک محور پیشران دنبال کنیم محور سوم حمایت از شرکت های دانش بنیان و شتاب‌دهنده حوزه انرژی است.

وی ادامه داد: محور چهارم پیگیری اصلاحات ساختاری حوزه انرژی چه در حوزه تقنین و چه در حوزه اجراست که حالا اگر نیاز باشد اصلاحاتی در آیین نامه مجلس، در ترکیب بندی کمیسیون ها و در نظام حکمرانی حوزه انرژی و همچنین بحث راهبری حوزه علمی اجرا شود. محور پنجم توجه ویژه به منابع انسانی حوزه انرژی و توسعه آموزش تحقیقات  عادلانه در این زمینه است.

شریعتی در خصوص حضور دو وزیر در کمیسیون انرژی خاطرنشان کرد: نکته بعد اینکه سه شنبه کمیسیون انرژی از ساعت 8 الی 9:30صبح جلسه هیات رئیسه برگزار می شود از ساعت 10 جلسه کمیسیون انرژی با حضور وزیر نفت برای پاسخ به سوالاتی است که در سامانه مجلس ثبت شده و توسط نمایندگان محترم طرح شده و توسط هیات رئیسه به کمیسیون ارجاع شده که وزیر محترم نفت پاسخگو خواهد بود به خاطر نمایندگان سوال کننده. بعدازظهر هم از ساعت 2 با حضور وزیر محترم نیرو پاسخ به سوالات برخی از نمایندگان ارجاعی به کمیسیون دنبال خواهد شد.

نظر شما