اولین محموله صادراتی از چابهار به هند و جنوب شرق آسیا ارسال شد

۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۰۸:۳۷:۳۰
کد خبر: ۱۰۳۸۶۵۴
اولین محموله صادراتی از چابهار به هند و جنوب شرق آسیا ارسال شد
رسانه‌های هند روز دوشنبه گزارش دادند: با وجود رکود در تجارت جهانی به دلیل وضعیت ویروس کرونا، اولین محموله صادراتی از بندر چابهار ایران به هند و جنوب شرق آسیا ارسال شده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به گزارش روز دوشنبه نشریه "اکونومیک تایمز"، یک محموله محصولات دریایی ایران برای اولین بار در بحران کرونا از طریق بندر چابهار به تایلند صادر شده است.  

این نشریه به نقل از بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، نوشت: کانتینرهای یخچالی حامل آبزیان جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار از طریق بندر چابهار به مقصد تایلند ارسال شد.  این نخستین محموله ماهیان غیرماکول صادراتی ایران به مقصد بندر بانکوک است که از چابهار عازم بندر موندرای هند شد و از این بندر به مقصد نهایی در تایلند به صورت ترانشیپ منتقل می‌شود.  

اکونومیک تایمز  افزود: این مقام ایرانی اعلام کرد که در ادامه ارسال محموله‌های افغانستان از طریق بندر چابهار، کشتی چهارم حامل کالاهای ترانزیتی این کشور بندر شهید بهشتی را به مقصد هند و چین ترک کرد. در سال ۲۰۱۶ ایران، هند و افغانستان تصمیم گرفتند که به صورت مشترک یک مسیر تجاری برای افغانستان محصور در خشکی ایجاد کنند. این مسیر با توسعه بندر چابهار میسر شد.  

هند همچنین تاکنون چند محموله گندم از طریق بندر چابهار به افغانستان صادر کرده است. در ماه فوریه سال ۲۰۱۹، کریدور تجاری هند، ایران و افغانستان از طریق بندر چابهار به صورت رسمی افتتاح شد.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز