عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران:

کارگزاران هیچ‌گاه با نظام قهر نمی‌کند/ محسن هاشمی هنوز تصمیمی برای حضور در انتخابات نگرفته است/ استعفای کرباسچی به هیچ عنوان مطرح نیست

۱۳۹۹/۰۵/۱۷ - ۰۵:۳۱:۱۰
کد خبر: ۱۰۳۹۱۳۲
کارگزاران هیچ‌گاه با نظام قهر نمی‌کند/ محسن هاشمی هنوز تصمیمی برای حضور در انتخابات نگرفته است/ استعفای کرباسچی به هیچ عنوان مطرح نیست
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران مطرح کرد: در انتخابات 1400 هم حزب کارگزاران، چون پایه‌گذار اصلاحات است، نمی‌تواند جدا از اصلاح‌طلبان تصمیم بگیرد اما اینکه آیا کارگزاران کاندیدا خواهد داشت یا خیر، بستگی به موضعِ نظام دارد.

«سیدمحمود علیزاده طباطبایی»، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، درباره جزییاتِ جلسه اخیر این حزب و اینکه آیا حزب کارگزاران برای انتخابات 1400 با سایر احزاب اصلاح‌طلب هم هماهنگ خواهد بود یا خیر؟ به خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا گفت: حزب کارگزاران بخشی از اصلاح‌طلبان است و هیچ‌گاه جدا از اصلاح‌طلبان تصمیمی نگرفت. شرکت در انتخابات اخیر مجلس 98 هم در واقع زمانی صورت گرفت که موضوع حضور در انتخابات در جلسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، مطرح شد و جمع‌بندی نهایی این شد که احزابی که تمایل دارند در انتخابات مجلس شرکت کنند و آنهایی که تمایل ندارند در انتخابات شرکت نکنند. 

او افزود: در انتخابات 1400 هم حزب کارگزاران چون پایه‌گذار اصلاحات است نمی‌تواند جدا از اصلاح‌طلبان تصمیم بگیرد اما اینکه آیا کارگزاران کاندیدا خواهد داشت یا خیر؟ بستگی به موضعِ نظام دارد. به طور کلی سیاست کلی حزب کارگزاران این است که در انتخابات شرکت کند و هیچ‌گاه با نظام قهر نمی‌کند. در واقع با همه نامهربانی‌هایی که نظام نسبت به بسیاری از مدیران کارگزاران روا داشته اما کارگزاران هیچ‌گاه با نظام، قهر نخواهند کرد. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به شورای عالی سیاستگذاری و سرانجام این شورا بیان کرد: در ارتباط با شورای عالی سیاستگذاری در جلسه حزب کارگزاران، بحثِ خاصی مطرح نشد اما مذاکرات در این باره در حال انجام است و درباره شورای عالی سیاستگذاری تصمیم گیری جمعی صورت خواهد گرفت. مذاکرات در این راستا که تصمیم‌گیری درباره اصلاح‌طلبان در کجا صورت گیرد و چه مرجعی نمایندگی اصلاح‌طلبان را برعهده گیرد، در حال انجام است. 

او با بیان اینکه شورای عالی سیاستگذاری با کناره‌گیری عارف و موسوی لاری عملا برچیده شده، تصریح کرد: هنوز اصلاح‌طلبان در این باره به تصمیم نهایی دست پیدا نکرده‌اند که سازوکار دیگری را راه‌اندازی کنند. 

علیزاده طباطبایی درباره مطرح شدن چهره‌هایی  چون محسن هاشمی، جهانگیری و پزشکیان و غیره به عنوان کاندیداهای کارگزاران در انتخابات 1400 و اینکه این کاندیداها از جمله محسن هاشمی تا چه حد به عنوان کاندیدا جدی شده‌اند؟ عنوان کرد: محسن هاشمی هنوز تصمیمی در این باره نگرفته اما مدیر شایسته‌ای است که با مقاماتِ بالای نظام، هیچ مشکلی ندارد و دارایِ محبوبیتِ عمومی است همان‌گونه که شاهد بودیم در انتخابات شوراها، یک میلیون و 700 هزار رأی کسب کرد که طی تاریخ 40 ساله انقلاب سابقه نداشته که یک نماینده شورا، حداقل نصف رأی محسن هاشمی را کسب کند. اینکه او می‌تواند محبوبیت و چهره کاریزماتیک داشته باشد و اینکه اصلاح‌طلبان بخواهند بر سر محسن هاشمی به اتفاق نظر دست پیدا کنند، هنوز مطرح نشده است. او مدیر شایسته‌ای است و هیچ نقطه ضعفِ  اقتصادی و اخلاقی هم ندارد و در مدیریت در همه جا از جمله صنایع موشکی تا مدیریت مترو، مدیرِ موفقی بوده است.

این عضو شورای مرکزی درباره اختلافات در حزب کارگزاران از جمله بین مرعشی و کرباسچی نیز تاکید کرد: اینکه درون احزاب، اختلاف نظر وجود داشته باشد مسئله‌ای طبیعی است. یقینا اختلاف نظر وجود دارد چراکه به هر حال افراد در موضوعات مختلف، نظرات متفاوتی دارند اما در جمع‌بندی تابعِ نظر اکثریت بوده‌اند مگراینکه اکثریت نظرش این باشد که هر فردی به صورت مستقل می‌تواند، نظرِ شخصیِ خود را اعلام کند. 

او ادامه داد: به هر حال اختلاف نظر یقینا نه تنها بین کرباسچی و مرعشی وجود دارد بلکه بین همه اعضای شورای مرکزی درباره مسائل مختلف، نظرات متفاوتی می‌تواند وجود داشته باشد اما هیچ اختلاف شخصی و خصوصی بین اعضای شورای مرکزی کارگزاران نیست و در جلسه هفته گذشته همه اعضا حضور داشتند و جلسه‌ای صمیمی برگزار شد.

این عضو حزب کارگزاران درباره شایعه استعفای کرباسچی از دبیرکلی حزب کارگزاران تصریح کرد: استعفای کرباسچی به هیچ عنوان مطرح نیست و اگر هم قرار بر این باشد، استعفای کرباسچی ابتدا باید در شورای مرکزی مطرح شود. کرباسچی همواره در مجامع عمومی حزب حضور داشته و با اکثریتِ آراء به سِمَتِ دبیرکلی انتخاب شده‌ است، در جلسه اخیرِ حزب هم شرکت کرده‌اند.

علیزاده طباطبایی درباره غیبت برخی اعضا در جلسه اخیر حزب نیز گفت: حدود 30 نفر از اعضای حزب کارگزاران در اولین جلسه حزب در سال جدید شرکت داشتند که برخی چهره‌ها همچون پروانه مافی، شهربانو امانی و فائزه هاشمی در این جلسه حضور نداشتند اما اکثریت اعضای شورای مرکزی در این جلسه حضور داشتند. 2/5

نظر شما
پرونده ویژه