دقایقی قبل منتشر شد؛

توضیحات سخنگوی کمیسیون انرژی در مورد حضور وزیر نفت در این کمیسیون

۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۱۲:۲۱:۰۱
کد خبر: ۱۰۳۹۴۲۷
توضیحات سخنگوی کمیسیون انرژی در مورد حضور وزیر نفت در این کمیسیون
سخنگوی کمیسیون انرژی در مورد حضور وزیر نفت در این کمیسیون به پاره‌ای از توضیحات پرداخت.

«مالک شریعتی نیاسر» سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص جلسه صبح  امروز (سه‌شنبه) این کمیسیون که از ساعت 10 با حضور وزیر نفت آغاز شد، به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت:  سوال اول از وزیر توسط رضایی، نماینده دشتستان مطرح شد. سوال مطرح شده  در خصوص دلایل تاخیر در تکمیل فاز 14پارس جنوبی بود که وزیر پاسخ‌های خود و دلایل تاخیر  را مطرح کرد که عمده‌ترین دلیل تأخیر را عدم توانمندی پیمانکار و خلف وعده‌های او دانست البته ایشان در پاسخ‌های خود به عدم امکان برخورد با پیمانکار دولتی از ناحیه وزارت نفت نیز اشاره کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در نهایت نماینده دشستستان از پاسخ‌های  وزیر قانع نشد که سوال به صورت ملی به صحن مجلس ارجاع خواهد شد. سوال دوم در ارتباط با قرارداد گازی ترکمنستان و حکم دیوان داوری بین المللی در این خصوص بود که آقای دهنوی به نمایندگی از سوال کنندگان سوال را مطرح کرد البه ایشان بخشی از وقت خود را هم به آقای شریعتی دادند که ایشان سوال را تکمیل کرد. آقای وزیر در خصوص سوال به جهت اینکه در توضیحات سوال کنندگان مواردی از جزئیات قرارداد، حکم داوری و بعضی از مطالب پیرامون آن مطرح شده بود وقت بیشتری برای پاسخ خواست.

شریعتی ادامه داد: با توجه به اینکه در جلسه جزئیات در متن چاپی نبود که آنها را  بررسی کنند و پاسخ دهند، قرار شد که مستندات خود را نسبت به پاسخ‌هایی که در جلسه ارائه کردند به سوال‌کنندگان ارائه کند تا براساس آن سوال کنندگان اعلام کنند که قانع شدند یا نه. همچنین ممکن است جلسه دیگری با این محوریت تشکیل شود یا اینکه جلسه‌ای بین سوال‌کنندگان و وزیر محترم برگزار و اسناد بررسی شود.بنابراین اعلام قانع نشدن یا شدن از سوال کننده  به آینده موکول شد. 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در توضیح سوال سوم تصریح کرد: سوال سوم توسط کوهساری، نماینده رامیان و آزادشهر  مطرح شد که این سوال طبق آئین‌نامه منطقه‌ای تشخیص داده شد البته محتوای آن  در حوزه پالایش و پخش بود که نهایتا مقرر شد نخعی به نمایندگی از اعضای کمیسیون این موضوع را دنبال کنو و تا دوهفته آینده نتیجه به کمیسیون اعلام شود.

شریعتی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین سوال سوم هم مراعا باقی ماند و اعلام نتیجه قطعی آن مبنی بر به قانع شدن یا نشدن به دو هفته آینده موکول شد. انشاالله جلسه بعدازظهر هم پاسخ وزیر محترم نیرو به سوالات نمایندگان ارجاعی به کمیسیون انرژی بررسی خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز