عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان:

اصلاح‌طلبان در حال تعریف ساختار جدیدی با محوریت احزاب هستند/ تاکنون در مورد حضور چهره‌ها در انتخابات بحث نکردیم

۱۳۹۹/۰۵/۱۷ - ۰۵:۳۵:۵۵
کد خبر: ۱۰۳۹۶۴۴
اصلاح‌طلبان در حال تعریف ساختار جدیدی با محوریت احزاب هستند/ تاکنون در مورد حضور چهره‌ها در انتخابات بحث نکردیم
عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان گفت: ساختار جدیدی با محوریت احزاب در حال تعریف شدن است و اگر قرار است که اشخاص در آن حضور داشته باشند، اشخاص تاثیرگذاری حاضر شوند نه اینکه هر فردی بیاید لذا تاکید بر این است که هر کسی نتواند وارد ساختار جدید شود.

«عزت‌الله تقواییان»، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان، در مورد جزئیات جلسه اخیر این شورا و محور مباحث به خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا گفت: جلسه به صورت مجازی برگزار شد که در آن نمایندگان احزاب مختلف از جمله حزب اتحاد ملت و کارگزاران سازندگی حضور داشتند.

این چهره اصلاح‌طلب افزود: محوریت بحث در مورد تغییر در ساختار شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بود همچنین در درباره تشکیل شورای جدید بحث می کنیم.

تقواییان در خصوص ساختار جدید اصلاح‌طلبان تصریح کرد: ساختار جدیدی با محوریت احزاب در حال تعریف شدن است و اگر قرار است که اشخاص در آن حضور داشته باشند، اشخاص تاثیرگذاری حاضر شوند نه اینکه هر فردی بیاید لذا تاکید بر این است که هر کسی نتواند وارد ساختار جدید شود.

دبیرکل مجمع دانش‌آموختگان ایران اسلامی با اشاره به اینکه در انتخابات مجلس یازدهم اصلاح‌طلبان در قالب شورای عالی سیاستگذاری عمل کردند و تصمیم گرفتند شرکت نکنند، در رابطه با حضور این جریان در انتخابات آینده اظهار کرد: بحث اصلی در مورد مانیفست خود اصلاح‌طلبان است. در حقیقت قرار است با ارزیابی وضعیت جامعه، مانیفستی تهیه شود که ضمن آن، در مورد 1400 برنامه‌ریزی کنیم.

تقواییان در پاسخ به اینکه آیا در مورد معرفی چهره‌هایی نظیر محسن هاشمی برای انتخابات ریاست جمهوری گفتگو شد؟ خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا و قرمز شدن وضعیت، جلسات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به صورت آنلاین برگزار می‌شود اما تاکنون در جلسات در مورد چهره‌ای صحبت نکردیم و این قضیه در جلسات، موضوعیت ندارد.

این چهره اصلاح‌طلب در پاسخ به اینکه از انتخابات مجلس یازدهم به بعد رفتار شورای نگهبان نسبت به اصلاح‌طلبان تغییر کرده است؟ آیا اصلاح‌طلبان می‌توانند در انتخابات 1400 شرکت کنند؟ یادآور شد: شورای نگهبان در انتخابات سال 98 عملا در راستای حذف اصلاح‌طلبان گام برداشت و عملا این پیام را می‌داد که خیلی مایل به حضور اصلاح‌طلبان نیست اما فعلا هیچ حرکت مثبتی از شورای نگهبان ندیدیم که خواستار این باشند که مشارکت، افزایش یابد. 2/5

نظر شما
پرونده ویژه