کارشناس مسائل آمریکا مطرح کرد:

برگ‌های برنده ترامپ برای پیروزی در انتخابات چیست؟

۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۲۳:۴۶:۰۹
کد خبر: ۱۰۳۹۶۷۰
برگ‌های برنده ترامپ برای پیروزی در انتخابات چیست؟
کارشناس مسائل آمریکا گفت: ترامپ همچنان برگ‌های برنده‌ای در اختیار دارد که می‌تواند از آن‌ها استفاده کند و در انتخابات، پیروز شود.

«امیرعلی ابوالفتح»، کارشناس مسائل آمریکا، درباره انتقاداتِ تندی که به حزب جمهوریخواه در ماه‌های نزدیک به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا  وارد می‌شود، به خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا گفت: درون حزب جمهوری‌خواه، صدای اعتراض به ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور شنیده می‌شود اما این صداها، صداهای غالب نیست یعنی هنوز کلیت حزب جمهوری‌خواه، حامیِ رئیس‌جمهورِ مستقر است و تلاشش این است ترامپ در انتخابات، پیروز شود. 

او افزود: به هر حال یک طیفِ خاص مانند خاندان بوش و یا یکی، دو تا از سناتورها مثلا جان بولتون یا تعداد افرادی که در سطوح بالای دولتی نبوده‌اند اعلام کردند در انتخابات به ترامپ رأی نمی‌دهند ولی این بدین معنا نیست که حزب جمهوری‌خواه، دست از حمایت ترامپ برداشته و به تعبیری پشتِ ترامپ را خالی کرده است. 

ابوالفتح ادامه داد: بنابراین حزب جمهوری‌خواه همچنان در تلاش است که در انتخابات پیروز شود نه فقط در انتخابات ریاست جمهوری بلکه در انتخاباتِ کنگره هم بتواند، موفقیت‌هایی را به دست آورد. از این جهت آن اعتراضاتی که صورت می‌گیرد توسط یک طیف کوچک اما پرسرو صداست چون تریبون در اختیار دارند توجه رسانه‌ها به این افراد جلب می‌شود اما کلیت حزب از ترامپ حمایت می‌کند. 

این تحلیل‌گر مسائل بین‌المللی درباره تعویق انتخابات آمریکا نیز گفت: موضوعی را ترامپ معرفی کرد که با مخالفت گسترده حتی در درون حزب جمهوری‌خواه مواجه شد در واقع این موضوع منتفی شد. اخیرا رئیس کارکنان کاخ سفید اعلام کرد انتخابات در همان روز سوم نوامبر برگزار می‌شود و اصلا بحثِ تعویق انتخابات، منتفی است. 

او عنوان کرد: در واقع ترامپ به عنوان نامزدی که شکستش قطعی است قلمداد نمی‌شود. او همچنان برگ‌های برنده‌ای در اختیار دارد که می‌تواند از آن‌ها استفاده کند و در انتخابات پیروز شود. بنابراین نمی‌‌توان بایدن را به صورت قطعی پیروز انتخابات دانست. زمان باید بگذرد و یکی، دو مناظره تلویزیونی که قرار است که در اواخر ماه سپتامبر و در ماه اکتبر برگزار شود و بایدن نیز محک بخورد که آیا می‌تواند برابر، شخصیت تهاجمی ترامپ دوام بیاورد یا در نهایت فضا را ترامپ به نفع خود می‌تواند، تغییر دهد. 

این کارشناس مسائل آمریکا گفت: مناظره‌های تلویزیونی از پارامترهای مهم است البته امسال همه چیز، متفاوت است بدین معنا که ما به علت کرونا با یک شرایط منحصر به فرد و کم سابقه مواجه‌ایم. بسیاری از سنت‌ها و عرف‌های سیاسی بر هم خورده است و پیش‌بینی بسیار دشوار است و به هیچ عنوان هیچ‌کس نمی‌تواند با اطمینان بگوید یا حدس بزند دو، سه ماه آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد آیا روند کرونا در پاییز شدت می‌گیرد و با میزان بالای مرگ و میر و ابتلا مواجه هستیم یا خیر؟ بنابراین پیش‌بینی سخت است و ممکن است ترامپ، فضا را به نفع خود تغییر دهد. 2/5

نظر شما
پرونده ویژه