وزیر آموزش و پرورش:

حدود ۴۴۰ میلیارد تومان سهم دولت از طریق تهاتر بدهی به صندوق ذخیره فرهنگیان واریز شده است

۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۱:۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۰۴۰۳۹۷
حدود ۴۴۰ میلیارد تومان سهم دولت از طریق تهاتر بدهی به صندوق ذخیره فرهنگیان واریز شده است
وزیر اموزش و پرورش افزود: حدود 440 میلیارد تومان از سهم دولت از طریق تهاتر بدهی به صندوق واریز شده است که گام مهم برای حمایت از صندوق است. صندوق در مرحله تکامل است و می تواند با حمایت فرهنگیا منجر به اینده درخشان شود همه فرهنگیان حق دارند عضو این صندوق باشند.

به گزارش گروه سیاسی برنا، «محسن حاجی میرزایی» وزیر آموزش پروش در آیین بهره برداری از طرح های ملی با مطرح کردن این پرسش که چرا وزیر اموزش پرورش در افتتاح یک مجتمع پتروشیمی حضور  پیدا کرده در حالی که  مسئولیتش کار دیگری و سهم  و ربط این کار با فرهنگیان  چیست گفت: ارتقا معیشت و اتیه فرهنگیان و تشکیل سرمایه برای دوره  بازنشستگی جز دغدغه های مهم وزیر اموزش پروش است. از مجموعه اهتمام  دولت شما برای ارتقا معیشت مردم تشکر می کنم. 

او گفت: 25 سال  پیش به حکم قانون صندوقی شکل گرفت؛ تحت عنوان صندوق ذخیره فرهنگیان ، که سود حاصل آن در دوره بازنشستگی به بازنشستگان فرهنگی تعلق می گیرد و به بهبود زندگی انها  کمک میکند. بعد 25 سال فعالیت ده هزار میلیارد تومان سرمایه  ایجاد شده است که حاصل سپرده فرهنگیان  و اورده  دولت و سود حاصل از فعالیت ها است که 3600 میلیارد ان بین فرهنگیان بازنشسته توزیع شده است.

حاجی میرزایی بیان کرد: 1.5 میلیون فرهنگی عضو این صندوق بودند و 830 هزار نفر بازنشسته شدند و حدود 80 درصد فرهنگیان  عضو این صندوق اند. فعالیت این صندوق در چهار گروه است؛ گروه سرمایه گذاری و مالی پتروشیمی و انرژی و ساختمان و خدمات که 85 درصد مربوط به دوگروه اول است در طول این مدت بیش از ده هزار میلیارد تومان حاصل شده است . 

او مطرح کرد: پروژه امروز مجتمع پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه در زمینه تولید متانول فعالیت داردبه عنوان امین فرهنگیان تصمیماتی را گرفتیم و صندوق را موظف کردیم که ارزش افزوده سرمایه ها و دارایی صندوق را که متعلق به همه فرهنگیان  است ارزش گذاری کند و در قالب موجه تقسیم بندی کند. چون سود حاصل و ارزش دارایی های ان ها  هم افزایش یافته  است و در ن سهیم هستند تاکید کردیم با تمهید سازوکار قانونی زمینه عرضه هلدینگ  های مهم  وابسته به صندوق در بودرس عرضه شودتا زمینه مداخله بیشتر سهامداران و شفافیت عملکرد میسر شد. 

وزیر اموزش و پرورش افزود: حدود 440 میلیارد تومان از سهم دولت از طریق تهاتر بدهی به صندوق واریز شده است که گام  مهم برای حمایت از صندوق است. صندوق در مرحله تکامل است و می تواند با حمایت فرهنگیا  منجر به اینده درخشان شود همه فرهنگیان  حق دارند عضو این صندوق باشند. 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز