رئیس جمهور لبنان:

هیچ کس نمی‌تواند من را از کشف حقیقت بازدارد

۱۳۹۹/۰۵/۱۷ - ۱۸:۵۱:۱۵
کد خبر: ۱۰۴۰۹۲۶
هیچ کس نمی‌تواند من را از کشف حقیقت بازدارد
رئیس جمهور لبنان، با تاکید بر اینکه هیچکس نمی‌تواند وی را از کشف حقیقت باز دارد، گفت، تحقیقات در حادثه 4 اوت در سه سطح انجام می شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، به نقل از العالم، «میشل عون»، رئیس جمهور لبنان، با تاکید بر اینکه هیچکس نمی‌تواند وی را از کشف حقیقت باز دارد، گفت: تحقیقات در حادثه 4 اوت در سه سطح انجام خواهد شد تا مشخص شود این رخداد تنها یک حادثه طبیعی بوده یا به دلیل سهل انگاری و یا مداخله خارجی رخ داده است.

عون افزود: ملت لبنان به دلیل حادثه بندر بیروت خمشگین هستند و من نیز همچون آنان خشمگین هستم. ما تلاش می‌کنیم حقیقت را برای ملت لبنان روشن کنیم.

وی گفت: هیچ فردی نمیتواند من را به سمت اشتباه پیش ببرد یا از کشف حقیقت بازدارد.

عون همچنین گفت: می توان اتهام زنی کرد اما انتقام سیاسی و بهره برداری ازاین بحران قابل قبول نیست

رئیس جمهور لبنان تصریح کرد: انفجار 4 اوت محاصره لبنان را شکست و روند آبادسازی به سرعت آغاز خواهد شد. من پیشنهاد تقسیم بندی مناطق آسیب دیده و نظارت هر کشوری بر یک منطقه را مطرح کردم و بیروت زیباتر از قبل خواهد شد.

رئیس جمهور لبنان گفت: حادثه رخ داده است و سه احتمال وجود دارد؛ اول نحوه ورود مواد منفجره به بندر و نگهداری آن است که بخشی از مسئولیت نگهداری مواد منفجره به مدت هفت سال به عهده مقام‌های ذی‌ربط است. دوم آیا انفجار به دلیل سهل‌انگاری در انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع این حادثه صورت گرفته یا قضا و قدر بوده است و احتمال سوم این است که امکان دارد حادثه به دلیل مداخله خارجی باشد که به واسطه موشک یا بمب رخ داده است.

میشل عون افزود: من از امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه خواسته‌ام که تصاویر هوایی را در اختیار ما قرار دهد تا مشخص کنیم آیا هواپیماها یا موشک‌هایی در تصاویر وجود داشته است. اگر فرانسوی‌ها چنین تصاویری را نداشته باشند آن را از کشورهای دیگر تقاضا خواهیم کرد تا مشخص کنیم که آیا تجاوز خارجی وجود داشته است.

وی گفت: موضوع تحقیقات بین المللی در بازدید رئیس جمهوری فرانسه از کاخ بعبدا مطرح نشد. این مساله بین المللی نخواهد شد و در دوره ی من به حاکمیت لبنان هیچ آسیبی نمی رسد.

عون افزود: حقیقت پس از تحقیقات و اقدامات دیگر مسئولین مشخص خواهد شد. همه در برابر عدالت یکسان هستند و فقط عدالت است که می تواند از دست دادن دوست یا عزیزی را تسلی دهد. هیچ کس نمی تواند مانع از کشف حقائق شود.

وی گفت: مشکل کمک های غذایی و پزشکی حل شده اما مشکل بازسازی باقی می ماند که این مساله را نیز بررسی می کنیم.

عون تصریح کرد تحقیقات از 20 نفر آغاز شده ولی نمی توان کسی را پیش از بازجویی بازداشت یا زندانی کرد زمانی که نوبت به بازجویی مسئولین برسد اظهاراتشان شنیده می شود و سپس اقدامات لازم در حقشان اجرا خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز