افشاگری رسانه آمریکایی از قصد عربستان مبنی بر حمله به قطر

۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۱۹:۳۰:۲۱
کد خبر: ۱۰۴۱۱۶۵
افشاگری رسانه آمریکایی از قصد عربستان مبنی بر حمله به قطر
روزنامه فارین پالیسی روز شنبه فاش کرد که عربستان در سال ۲۰۱۷ و مدتی پس از محاصره قطر، پیشنهاد حمله به این کشور را به دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا مطرح کرده بود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، روزنامه فارین پالیسی روز شنبه در مطلبی به موضوع اختلاف میان برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با قطر پرداخت و نوشت: سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در ژوئن ۲۰۱۷ و پس از گذشت چند روز از محاصره قطر،  در تماس تلفنی با دونالد ترامپ به او پیشنهاد حمله به قطر را مطرح کرد که ترامپ به شدت این پیشنهاد را رد کرد. 

 

طبق نوشته فارین پالیسی، واشنگتن پس از آن، از کویت خواست که برای حل درگیری و اختلاف این کشورها با قطر در چارچوب شورای همکاری خلیج فارس،‌ میانجی‌گری کند.

عربستان، بحرین، امارات و مصر از ۱۵ خرداد قطر را به اتهام حمایت از گروه‌های تروریستی و چند اتهام دیگر، تحریم هوایی، زمینی و دریایی کردند و حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای مسافری و تجاری این کشور بستند.

نشریه وال‌استریت ژورنال نیز در سال ۲۰۱۹ طرح ارتش عربستان را برای حمله به قطر فاش کرد. 

این در حالی است که قطر ژوئن گذشته آمادگی خود را برای آغاز گفت‌وگو با کشورهای مورد اختلاف جهت حل بحران، اعلام کرد.

در همین راستا امارات نیز اعلام کرده بود که شرایط در کشورهای حوزه خلیج فارس تغییر کرده و امکان ندارد اوضاع به سه سال قبل و شرایطی که پیش از قطع روابط با قطر جریان داشت،‌ بازگردد.

انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات در این باره گفت: دلایل این بحران مشخص و راه‌حل آن نیز روشن است و زمان حل آن فراخواهد رسید.

تاکنون تلاش کویت و سایر میانجی‌گرهای منطقه‌ای و بین‌المللی برای حل بحران قطر بی‌نتیجه مانده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز