وزارت امور خارجه عراق:

کمک های بشردوستانه بغداد به بیروت ادامه می یابد

۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۲۱:۵۱:۲۴
کد خبر: ۱۰۴۱۱۹۰
کمک های بشردوستانه بغداد به بیروت ادامه می یابد
سخنگوی وزارت امور خارجه عراق روز شنبه اعلام کرد که کمک های بشردوستانه، درمانی و نفتی بغداد به بیروت ادامه می یابد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «احمد الصحاف» در گفت و گو با المیادین گفت: دولت و ملت عراق ضمن اعلام همبستگی با دولت و ملت لبنان در ارتباط با فاجعه انفجار بندر بیروت ،کمک های انسانی، درمانی و نفتی به کشور دوست و برادر لبنان را ادامه خواهند داد.

او افزود: «فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق متعاقب حادثه بندر بیروت با همتای لبنانی خود تماس گرفت و همبستگی و آمادگی عراق برای کمک به لبنان را اعلام کرد.

الصحاف در باره سفر احتمالی مقام های بلند پایه عراقی به بیروت در برهه کنونی تاکید کرد که لبنان و عراق دو کشور عربی و دوست هستند و هرگز از یکدیگر جدا نبوده و همواره پیوندهای  آنها مستمر است.

عراق جزو کشورهای پیشتاز در کمک به لبنان پس از حادثه سه شنبه گذشته بندر بیروت بوده و امروز نخستین کاروان از تانکرهای حامل فرآورده‌های نفتی این کشور وارد لبنان شد.

در عین حال سفارت عراق در بیروت از ذکر نشدن نام عراق در فهرست ارتش لبنان که به این کشور بعد از حادثه بندر بیروت کمک کره اند، گلایه کرد و گفت که عراق در پیشاپیش کشورهای کمک کننده به لبنان بوده اما نامش در فهرست کشورهای کمک کننده اعلام نشده است.

ارتش لبنان متعاقبا در بیانیه‌ای کمک های عراق به لبنان را یادآور شد.

عراق چهارشنبه گذشته تیم ۱۸ نفره پزشکی به همراه ۲۰ تن مواد و تجهیزات درمانی با همراهی وزیر نفت این کشور به لبنان ارسال کرد.

همچنین به دستور نخست وزیر عراق، ۲۲ تانکر حامل نفت و  گازوئیل به لبنان ارسال شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز