استاندار عدن هشدار داد؛

فاجعه انسانی در انتظار بندری که دو برابر بیروت «نیترات آمونیوم» دارد

۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۰۴:۴۶:۳۶
کد خبر: ۱۰۴۱۲۲۸
فاجعه انسانی در انتظار بندری که دو برابر بیروت «نیترات آمونیوم» دارد
استاندار عدن واقع در جنوب یمن نسبت به خطر انباشت هزاران تن «نیترات آمونیوم» در بندر عدن از سوی نیروهای اشغالگر سعوی- اماراتی و مزدوران آنها هشدار داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از العالم، شبکه خبری المسیره گزارش داد؛ طارق سلام شنبه شب گفت: این مواد از سه سال پیش بدون یافتن هرگونه راه حلی فوری برای مصرف یا اقدام مناسب برای دور نگه داشتن شهروندان و اموال آنان از خطر احتمالی، انبار شده است.

وی افزود: نیروهای ائتلاف با توقیف کانتینرهای حاوی این مواد، آنها را در اسکله بندر عدن بدون انجام تدابیر لازم رها کرده و این مواد در صورت انفجار زندگی شهروندان را به خطر می اندازد.

استاندار عدن نیروهای مستقر در این بندر را مسئول انباشت این محموله خطرناک دانست که میزان آن ۱۳۰ کانتینر برآورد کردند که در مجموع حاوی ۴۹۰۰ تن ماده نیترات آمونیوم است.

وی یادآورشدکه حجم نیترات انبار شده در بندر عدن حدود ۲ برابر میزانی است که بیروت را منفجر کرد.میزان نیترات موجود در بندر بیروت دو هزار و ۷۰۰ تن بود و انفجار آن، فاجعه وحشتناکی را در پی داشت که بعد از انفجار بمب اتم در هیروشیما دومین انفجار در جهان توصیف شده است.

میزان خطر و چالش های ناشی از آن با توجه به انباشت این ماده خطرناک در مکانی حساس و کلیدی و نزدیک مناطق مسکونی بیشتر است به ویژه اینکه عدن شاهد تنش نظامی میان عناصر مزدور و درگیر های نظامی نزدیک اسکله ای است که این مواد در آنجا وجود دارد.

سلام از گروه های سیاسی اجتماعی خواست به وظایف خود عمل کنند و عدن را از فاجعه ای که شاید نیروهای اشغالگر و مزدوران آن باعث آن شوند، دور نگه دارند.

سه‌شنبه هفته گذشته در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش زا واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی رخ داد که در اثر آن، شمار زیادی کشته و زخمی شدند .

کشورهای مختلف جهان روز چهارشنبه با ارسال پیام‌هایی، با مردم و دولت لبنان ابراز همدردی و آمادگی خود را برای کمک به این کشور اعلام کردند.

نظر شما
پرونده ویژه