انفجار بیروت، شش صندلیِ پارلمان لبنان را خالی گذاشت

۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۱۶:۰۰:۰۲
کد خبر: ۱۰۴۱۵۸۷
انفجار بیروت، شش صندلیِ پارلمان لبنان را خالی گذاشت
با استعفای نعمه افرام، ششمین نماینده لبنانی در پی وقوع انفجار بندر بیروت استعفا می دهد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نعمه افرام از اعضای حزب القوات اللبنانیه به ریاست سمیر جعجع که به آمریکا نیز نزدیک است، امروز یکشنبه گفت: استعفای خود از پارلمان را اعلام می کنم و فعالیت‌های پارلمانی خود را تا زمانیکه جلسه‌­ای برای کوتاه شدن دوره مجلس و فراخوان انتخابات زودهنگام پارلمانی برگزار شود، به حالت تعلیق در می‌آورم.

تاکنون 5 تن از نمایندگان پارلمان لبنان استعفا دادند؛ این افراد عبارتند از مروان حماده عضو فراکسیون "دیدار دموکراتیک"، سامی الجمیل و ندیم الجمیل و الیاس حنکش و پاولا یعقوبیان از اعضای فراکسیون حزب الکتائب.

منال عبدالصمد وزیر اطلاع رسانی لبنان نیز امروز یکشنبه استعفا داد و در بیانیه ای تاکید کرد که از لبنانی هایی که نتوانستیم آروزهایشان و خواسته هایشان را برآورده کنیم، پوزش می طلبم، پس از فاجعه هولناک بیروت، از دولت استعفا می دهم.

نخست وزیر لبنان روز گذشته همزمان با اعتراضات مردمی گفت که روز دوشنبه مساله برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام را مطرح خواهد کرد. او افزود: لبنان نمی تواند از بحران خود خارج شود مگر آنکه انتخابات پارلمانی زودهنگام برگزار شود و یک گروه سیاسی جدیدی بر سرکار آیند.

دیاب گفت: من آماده هستم تا دو ماه مسئولیت را به عهده بگیرم تا آنکه بر حل بحران توافق حاصل شود.

ناظران می گویند که این استعفاها در راستای اعمال فشار بر دولت لبنان به منظور سرنگونی آن است؛ چرا که تمام شخصیتهایی که استعفا داده اند، به جریان های مخالف دولت وابسته هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز