بری:

جلسات پارلمان برای رسیدگی به انفجار بیروت علنی برگزار می‌شود

۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۱۹:۰۶:۳۷
کد خبر: ۱۰۴۱۶۷۲
جلسات پارلمان برای رسیدگی به انفجار بیروت علنی برگزار می‌شود
نبیه بری رئیس پارلمان لبنان روز یکشنبه از برگزاری جلسات علنی پارلمان برای بحث و بررسی درخصوص انفجار اخیر بندر بیروت خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بری در صفحه کاربری‌اش در فیس‌بوک نوشت:‌ جلسات علنی مجلس برای بررسی انفجار بیروت از ساعت یازده ظهر روز پنجشنبه آتی برگزار می‌شود. 

وی افزود: در این جلسات دولت درباره جنایتی که پایتخت و مردم را متاثر کرده است،‌ بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

صحنه سیاسی لبنان بعد از انفجار اخیر در بندر بیروت شاهد تحولات گسترده ای بود و برخی از جریان‌ها و احزاب اتهاماتی را علیه یکدیگر رد و بدل کرده‌اند. همچنین برخی از نمایندگان پارلمان و نیز برخی از وزیران لبنانی استعفای خود را در واکنش به این حادثه اعلام کرده‌اند.

کابینه لبنان هم روز چهارشنبه گذشته ضمن تصویب آغاز تحقیقات داخلی در خصوص انفجار اخیر بیروت، مصوب کرد تمامی مقام‌هایی که از سال ۲۰۱۴ میلادی ناظر بر نگهداری و امنیت گمرک بندر این شهر بوده‌اند تحت حبس خانگی قرار بگیرند.

میشل عون رئیس‌جمهوری لبنان نیز در کنفرانس بین‌المللی کمک به لبنان که به ابتکار پاریس به صورت مجازی برگزار شد تاکید کرد: در صورتی که دست‌داشتن هر کسی در انفجار بیروت طبق تحقیقات اثبات شود،‌ مجازات خواهد شد.

عصر سه‌شنبه گذشته در پی آتش سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش زاد در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور آن که حاوی دو هزار و ۷۰۰ تن نیترات آمونیوم بود، رخ داد. بر اثر آن، تاکنون ۱۵۸ نفر کشته و بالغ بر شش هزار نفر زخمی شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز