هشدار اتحادیه عرب درباره انفجار نفت‌کش یمنی «صافر»

۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۹:۳۶:۵۰
کد خبر: ۱۰۴۲۱۲۹
هشدار اتحادیه عرب درباره انفجار نفت‌کش یمنی «صافر»
دبیرکل اتحادیه عرب درباره احتمال انفجار یا غرق شدن نفت‌کش صافر در سواحل یمن هشدار داد و از شورای امنیت خواست؛ برای رسیدگی و تعمیر آن سریعتر وارد عمل شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از شبکه خبری روسیاالیوم، «احمد ابوالغیط» روز دوشنبه درباره خطرناک بودن وضع مخزن شناور صافر که دارای بیش از یک میلیون بشکه نفت است، هشدار داد.

وی در سخنانی افزود: فاجعه لبنان و ویرانگری وحشتناکی که به بار آورد، خطر وضع این مخزن نفتی شناور در سواحل یمن را به ما یادآوری می‌کند. این نفت‌کش از سال۲۰۱۵ و با آغاز جنگ در یمن مورد بررسی و تعمیر قرار نگرفته است.

ابوالغیط از شورای امنیت خواست که فوراً وارد عمل شود و زمینه‌ای را فراهم کند تا تیم سازمان ملل متحد بتواند وارد این مخزن نفتی شوند و تعمیرات لازم را انجام دهند.  

یک مقام مسؤول در دبیرخانه اتحادیه عرب نیز هشدار داد که اخیراً آب، وارد موتورخانه این نفت‌کش شده و این مسأله خطر غرق شدن یا انفجار آن را بیشتر کرده است. با وجود تعمیر موقت این نفت‌کش، سازمان ملل تأکید کرده؛ اهمال در رسیدگی به این نفت‌کش، می‌تواند به یک فاجعه بینجامد. غرق شدن یا منفجر شدن این نفت‌کش می‌تواند آلودگی زیست‌محیطی شدیدی در دریای سرخ ایجاد کند.

نفتکش صافر چهار سال است که در نزدیکی بندر رأس عیسی در الحدیده واقع در غرب یمن لنگر انداخته و دارای بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک مأرب است.

این نفت‌کش به صورت غیرقانونی توسط ائتلاف سعودی توقیف شده است.

شرکت نفت صنعا و وزارت نفت یمن، ائتلاف سعودی را مانع دسترسی به این نفت‌کش و تعمیر و نگهداری آن و مسؤول به وجود آمدن هرگونه فاجعه زیست محیطی در دریای سرخ در صورت نشت نفت از این نفتکش دانسته است.

 جنبش انصارالله یمن پیش‌تر موافقت خود را برای ورود کارشناسان فنی سازمان ملل به صافر در سواحل این کشور و بررسی وضع آن اعلام کرده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز