دادگاه آمریکایی بن سلمان را احضار کرد!

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۱۶:۰۶:۵۳
کد خبر: ۱۰۴۲۶۰۴
دادگاه آمریکایی بن سلمان را احضار کرد!
دادگاهی در واشنگتن حکم احضار برای محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به اتهام تهدید سعد الجبری مقام پیشین وزرات اطلاعات این کشور که اکنون به کانادا گریخته است را صادر کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به گزارش رسانه‌های عربی، دادگاه واشنگتن افزون بر ولیعهد سعودی، حکم احضار برای ۱۳ نفر از تبعه عربستان سعودی مقیم آمریکا که با این پرونده مرتبط هستند صادر کرده است.

شبکه الجزیره روز دوشنبه در این باره گزارش داد که احضار ولیعهد سعودی در پرونده سعد الجبری مسئول سابق اطلاعات عربستان سعودی با صراحت آمده است.

پیش از این، الجبری از ولیعهد عربستان و نزدیکان وی برای تلاش و مدیریت قتل او به دادگاه واشنگتن شکایت کرده است.

به گزارش الجزیره، طرح دعوی الجبری بر اساس اسنادی است که تاکید دارد محمد بن سلمان ولیعهد عربستان تیمی را به کانادا فرستاده است تا او را به قتل برسانند.

اسناد مذکور بر اساس اطلاعاتی است که مسئولین ارشد آمریکایی از جزئیات عملیات ترور الجبری از سوی بن سلمان آگاه شده‌اند.

این دادخواست اشاره دارد که ولیعهد سعودی، الجبری را در کانادا و آمریکا تحت تعقیب قرار داده است تا او را ترور کند و پرونده‌های بسیار مهمی را به دست آورد.

بر اساس این گزارش وزارت امور خارجه آمریکا چند روز قبل به پرونده سعد الجبری افسر سابق اطلاعات عربستان ورود کرد، درست یک روز پس از آن که الجبری علیه ولیعهد عربستان سعودی در دادگاه آمریکا طرح دعوی کرد که شامل حقایقی هولناک بود.

وزارت امور خارجه از تلاش‌های الجبری قدردانی و او را به عنوان یک شریک قابل اعتماد دولت آمریکا در موضوعات ضد تروریسم توصیف کرد.

پیش از این روزنامه وال استریت ژورنال از نگرانی مقامات اطلاعاتی آمریکا و کانادا برای اقدام عربستان جهت جلب الجبری خبر داده و نوشته بود: ریاض سعی در جلب سعد الجبری مشاور سابق شاهزاده "محمد بن نایف" (ولیعهد سابق) و مقام ارشد سابق اطلاعات عربستان که مسئولیت پرداخت اعتبارات مالی کشورش برای "مبارزه با تروریسم" را بر عهده داشت و اکنون به کانادا گریخته را دارد، اما مقامات اطلاعاتی آمریکا و اروپا نگران آن هستند که اقدامات عربستان در این‌باره موجب شود یکی از طرفین یا هر دوی آن‌ها برای تقویت موضع خود، اسرار و رازهای حساس همکاری واشنگتن و ریاض به بهانه مبارزه با تروریسم را فاش کنند.

وال استریت ژورنال افزود: در حالی‌که مقامات عربستان هنوز به دلیل اتهام فساد و غارت امول عمومی، خواستار استرداد الجبری که هم‌اکنون در تبعید اجباری در کانادا اقامت دارد، هستند، گزارش مبسوطی از پول‌های زیادی که باید برای منافع خارجی عربستان توسط الجبری زمانی‌که او دست راست بن نایف ولیعهد و وزیر کشور سابق سعودی بود، خرج می‌شد را منتشر کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز