ادعای تکراری وزیر بهداشت آمریکا علیه چین

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۲۰:۱۸:۴۷
کد خبر: ۱۰۴۲۶۸۸
ادعای تکراری وزیر بهداشت آمریکا علیه چین
وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا مانند مقامات ارشد کشورش ادعا کرده که چین می‌توانسته به جهانیان درباره ویروس کرونا هشدار دهد و با آنان برای مبارزه با این ویروس همکاری کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «الکس اِیزار»، وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا که در تایوان به سر می‌برد، مانند مقامات ارشد کشورش از عملکرد چین در مقابله با ویروس کرونا انتقاد کرد.

به نوشته وبگاه راشا تودی، اِیزار در این باره مدعی شد: «حزب کمونیست چین این فرصت را داشت که به جهانیان هشدار دهد و با آنان به منظور مبارزه با ویروس کرونا همکاری کند. اما این کشور تصمیم به چنین کاری نگرفت و هزینه‌های این تصمیم به طور روزانه افزایش می‌یابند.»

وزیر بهداشت آمریکا همچنین ادعا کرد: «همزمان با ظهور ویروس کرونا، چین به تعهدات الزام‌آور بین‌المللی خود عمل نکرد.»

وی در ادامه همچنین مدعی شد: «من اغراق نمی‌کنم ولی اگر این ویروس در کشور‌هایی چون تایوان یا آمریکا ظهور پیدا می‌کرد، به راحتی نابود می‌شد.»

پیش از این نیز دولت دونالد ترامپ بارها مدعی شده بود که چین در مورد شیوع ویروس کرونا پنهان‌کاری کرده است. وی همچنین سازمان جهانی بهداشت را نیز هم‌دست چین معرفی کرد. پکن و سازمان جهانی بهداشت به طور مکرر این اتهامات را رد کرده‌اند.

ایزار یکشنبه این هفته به تایوان سفر کرد تا با همتای تایوانی خود و برخی از مقامات دیگر این منطقه دیدار کند.

رئیس‌جمهور تایوان نیز، سفر ایزار به تایوان را «گام بزرگی در جهت همکاری دو کشور برای مقابله با شیوع (کرونا)» توصیف کرد و به زمینه‌های همکاری میان دو کشور از جمله تحقیقات در خصوص تحقیقات و تولید واکسن و دارو برای مقابله با کرونا نیز اشاره کرد.

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه پکن در واکنش به سفر وزیر بهداشت آمریکا به تایوان از واشنگتن درخواست کرد که به اصول «چین واحد» احترام بگذارد.

 

نظر شما