انتخاب کامالا هریس به عنوان معاون بایدن قوت گرفت

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۲۲:۵۵:۲۲
کد خبر: ۱۰۴۲۷۲۴
انتخاب کامالا هریس به عنوان معاون بایدن قوت گرفت
با نزدیک شدن به زمان اعلام تصمیم جو بایدن نامزد احتمالی دموکرات ها در انتخابات ۲۰۲۰ برای معرفی معاون خود، احتمال گزینش کامالا هریس به عنوان معتمد و متحد قدیمی او قوت گرفته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، تارنمای آمریکایی هیل تصمیم بایدن برای معرفی معاون خود را مهم و راهبردی توصیف کرد و نوشت: این تصمیم تبعات قابل توجهی برای کمپین انتخاباتی بایدن و نیز ریاست جمهوری اش در صورت پیروزی و ورود به کاخ سفید خواهد داشت.

تاکنون ۶ زن رقبای اصلی پست معاونت بایدن هستند که هریک از آنها با توجه به گروه های جمعیتی که نمایندگی آنها را برعهده دارند و نیز حمایت شان از دولت احتمالی بایدن امتیازات خاص خود را دارند.

اما کامالا هریس سناتور دموکرات از ایالات کالیفرنیا همچنان گزینه محبوبی است که ممکن است در نهایت تایید شود. او معتمد و متحد قدیمی بایدن  است و انتخاب او با توجه به رقابتش در کارزار انتخاباتی دموکرات ها و نامزد رقیب بایدن در انتخابات مقدماتی دموکرات ها و حضورش در کنگره به عنوان یک دموکرات مفهوم بیشتری دارد.

هیل به نقل از منبع نزدیک به بایدن که نامش فاش نشده نوشت: من فکر می کنم انتخاب هریس ریسک کمتری دارد و او به دلیل روابطی که در کنگره دارد می تواند به بایدن در صورت پیروزی در انتخابات کمک کند.

منبع مذکور افزود: من فکر می کنم که هریس به شیوه های زیادی می تواند به بایدن کمک کند همان طوری که به باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین دموکرات آمریکا نیز کمک کرد.

جوئل پاین استراتژیست دموکرات نیز انتخاب هریس را گزینه ای با ریسک کمتر توصیف کرده زیرا وی محبوب بسیاری از گروه های دموکرات است.

با این حال برخی از دموکرات ها همچنان به فشارهای خود برای معرفی دیگر نامزدها از جمله الیزابت وارن سناتور دموکرات از ماساچوست ادامه می دهند که محبوب دموکرات های ترقی خواه است.

در عین حال بایدن به تازگی دیداری با «گرچن وایتمر» فرماندار میشیگان داشت و بار دیگر درباره احتمال گزینش او ابراز تمایل کرد و بر اهمیت میشیگان به عنوان یکی از ایالت های تاثیرگذار در انتخابات تاکید کرد.

اما درباره انتخاب برخی دیگر از نامزدهای معاونت بایدن پرسش هایی مطرح است از جمله این افراد سوزان رایس مشاور سابق امنیت ملی آمریکا است که بایدن همکاری نزدیکی با او در دولت اوباما داشته است. کارن باس عضو مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت کالیفرنیا نیز که روابطی قوی در کپیتال هیل دارد مورد تایید رهبری این مجلس از جمله نانسی پلوسی است.

چندین منبع مختلف گفته اند که سوزان رایس در بین کسانی که در دولت اوباما همکاری کرده اند محبوبیت بیشتری دارد.

اما رایس تهدیدی نیز برای بایدن محسوب می شود به ویژه این که ترامپ و جمهوریخواهان آماده اند با انتخاب او بایدن را به جنجال مربوط به  حمله سال ۲۰۱۲ به کنسولگری واشنگتن در بنغازی ربط دهند؛ موضوعی که در رقابت های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ نیز علیه هیلاری کلینتون نامزد وقت دموکرات ها مطرح شد.

هیل نوشت: در هر صورت بایدن هر نامزدی را که انتخاب کند وی رقیب او در انتخابات سال ۲۰۲۴ خواهد بود زیرا بایدن که اکنون ۷۷ ساله است نخواهد توانست بیشتر از یک دوره رئیس جمهوری باشد.

هریس ۵۵ ساله به ویژه رقیبی برای کاخ سفید در آمریکا قلمداد می شود هر چند که تلاش هایش برای رقابت ریاست جمهوری در سال گذشته موفقیتی به دنبال نداشت و این موضوع برخی از متحدان بایدن را نگران کرده است.

برخی از دموکرات ها می گویند الیزابت وارن گزینه بهتری خواهد بود زیرا می تواند جایگاه محکم تری داشته باشد. به نظر می رسد او بیشتر از این که حامی بایدن باشد با ترامپ ضدیت دارد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای گزینش پنجاه و نهمین رئیس جمهوری این کشور و معاون او سوم نوامبر ۲۰۲۰ برابر با ۱۳ آبان ۹۹ برگزار خواهد شد.

 

نظر شما