ادعای سنتکام درباره توقیف یک نفت کش از سوی ایران؛

توقیف نفت کش wila از سوی ایران!

۱۳۹۹/۰۵/۲۳ - ۰۹:۳۵:۵۸
کد خبر: ۱۰۴۳۳۳۱
توقیف نفت کش wila از سوی ایران!
ستاد فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در غرب آسیا با انتشار ویدیویی سیاه و سفید در حساب کاربری توییترش مدعی توقیف یک نفت کش از سوی ایران شد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، سنتکام مرکز فرماندهی نیروهای تروریستی آمریکایی در غرب آسیا با انتشار ویدیویی سیاه و سفید در صفحه توییترش مدعی شد: نیروهای نظامی ایران شامل دو قایق و یک هلیکوپتر "sea king" در آب های بین المللی یک کشتی به نام wila را توقیف کرده و به عرشه آن وارد شدند.

بر اساس این گزارش، همچنین خبرگزاری آسوشیتد پرس مطرح کرد که این ویدیوی سیاه و سفید منتشر شده از سوی سنتکام نشان می دهد نیروهای ویژه از یک هلیکوپتر به نفتکش MV Wila فرود می آیند که آخرین موقعیتش در خارج از ساحل شرقی امارات متحده عربی و نزدیک به شهر خورفکان بوده است .

آسوشیتد پرس به نقل از یک مقام ارتش آمریکا مدعی شد که قایق نیروی دریای ایرانی به عرشه  نفت کشی با پرچم لیبریا در  تنگه هرمز وارد شده و برای مدت کوتاهی آن را توقیف کرده است.

این خبرگزاری به نقل از این مقام که می خواست نامش فاش نشود، افزود: قایق نیروی دریایی ایرانی این نفت کش را پیش از آن که روز چهارشنبه آزاد کند به مدت تقریبا پنج ساعت توقیف کرده بود و کشتی wila هیچ گونه درخواست کمکی را پیش از توقیف، در حین آن و پس از آن مطرح نکرد.

ادعای سنتکام و این مقام ارتش آمریکا در پی این مطرح می شود که مقامات رسمی ایران  هنوز این خبر را رد یا تایید نکرده اند.

نظر شما
پرونده ویژه