هزار و ۵۰۰ هکتار سیستم آبیاری نوین ایلام توسط رییس جمهور افتتاح شد

۱۳۹۹/۰۵/۲۳ - ۱۰:۳۹:۱۴
کد خبر: ۱۰۴۳۳۶۴
هزار و ۵۰۰ هکتار سیستم آبیاری نوین ایلام توسط رییس جمهور افتتاح شد
یک هزار و ۵۰۰ هکتار سیستم آبیاری نوین در اراضی کشاورزی منطقه کنجانچم شهرستان مهران استان ایلام امروز پنجشنبه ۲۳ مهرماه از طریق ویدیوکنفرانس با حضور رییس‌جمهوری افتتاح شد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، رییس جمهوری از طریق ویدیوکنفرانس پروژه آبرسانی نوین به ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان های ایلام و کرمانشاه را با عنوان طرح‌های توسعه منابع آب و خاک مرزی همزمان مورد بهره برداری قرار داد.

سهم استان ایلام یک هزار و ۵۰۰ هکتار است که این طرح در قالب احداث شبکه‌های فرعی آبیاری سامانه گرمسیری با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی ۶۰۰ نفر مورد بهره برداری قرار گرفت.

در این مراسم که در منطقه کنجانچم شهرستان مهران برگزار شد، معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام و معاونان وی و جمعی از مسوولان استان حضور دارند.

کل سهم پروژه سامانه گرمسیری در استان ایلام ۱۷ هزار و ۸۸۹ هکتار است که باید توسط وزارت نیرو اقدامات تکمیل عملیات اجرایی شبکه اصلی آبیاری و تخصیص آب آن انجام شود.

برآورد هزینه وزارت نیرو برای تکمیل سامانه گرمسیری در حوزه استان ایلام جهت ایجاد شبکه اصلی و انتقال آب ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

اردیبهشت ماه سال جاری نیز از طریق ویدیوکنفرانس رییس‌جمهوری تعدادی از پروژه‌های کشاورزی، آب و خاک استان ایلام را افتتاح کرد.

دهم اردیبهشت‌ماه سال جاری ۱۲۳ طرح زیربخش کشاورزی با اعتبار حدود ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم پنج هزار و ۹۲۰ نفر با حضور وزیر جهاد کشاورزی و از طریق ویدیو کنفرانس بوسیله رییس‌جمهوری مورد افتتاح یا کلنگ‌زنی قرار گرفت.

استان ایلام دارای ۳۴۰ هزار هکتار اراضی زراعی آبی و دیم است که سهم اراضی آبی استان ۱۰۵ هزار هکتار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز