یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

اصلاح‌طلبان مطالبه اصلاحات دارند اما انجامِ این اصلاحات در اختیار آنها نیست/ بارها به بزرگان اصلاحات درباره اصلاح‎‌طلب‌نماها هشدار داده‌ام

۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۰۵:۲۲:۵۷
کد خبر: ۱۰۴۳۵۶۷
اصلاح‌طلبان مطالبه اصلاحات دارند اما انجامِ این اصلاحات در اختیار آنها نیست/ بارها به بزرگان اصلاحات درباره اصلاح‎‌طلب‌نماها هشدار داده‌ام
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: یکی از مشکلاتی که اصلاح‌طلبان با آن مواجه هستند اصلاح‌طلب‌نماها هستند که بارها در این باره به بزرگان اصلاحات، هشدار داده‌ام.

حجت‌الاسلام «سیدناصر قوامی»، فعال سیاسی سیاسی اصلاح‌طلب، درباره وضعیت اصلاح‌طلبان  با توجه به جلسات اخیر برخی احزاب اصلاح طلب و اعلام آمادگی آنها برای حضور در انتخابات 1400 به خبرنگار سیاسی برنا گفت: در واقع احزاب فعال چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب در کشور نداریم. حزب برای خود تعریفی دارد. متاسفانه هیچ‌کدام از این احزابِ اصلاح‌طلب و اصولگرا، تعریفِ حزب به معنای واقعی ندارند.

او افزود: در واقع این دو حزب، دو جریان هستند یعنی جریان اصولگرا و جریان اصلاح‌طلب. جریان اصلاح‌طلب در واقع جریانی است که مدعی اصلاحات است. متاسفانه اصلاح‌طلبان مطالبه اصلاحات دارند در حالی که به نظر می‌رسد، انجامِ این اصلاحات در اختیار آنها نیست. اصلاحاتی که ضروری است در حوزه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاست خارجی و داخلی و غیره صورت گیرد.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: مشروطه‌خواهان به دنبال تحقق مشروطه بودند اما فرمانِ مشروطه در اختیار آنها نبود. بنابراین این دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب حزب نیستند چراکه حزب تعریف خاص خود را دارد و این دو جریان سیاسی در چارچوب تعریفِ حزب نمی‌گنجند.

قوامی اشاره کرد: در واقع یکی، دو نفر از این دو جریان در تهران می‌نشینند و یک نفر را معرفی می‌کنند. واقعیت این است که حزب بر محورِ یک نفر می‌چرخد. نه جلساتی، نه مرامنامه‌، نه تدریسی و نه فعالیتی، نه جذب عضوی دارند؛ این‌ها فقط اسم دارند. متاسفانه اینها همزمان با انتخابات نیز فعال می‌شوند. اگر در زمان انتخابات، این احزاب فعال باشند آرایی ندارند. جریان اصلاح‌طلب زمانی که مورد استقبالِ مردم قرار می‌گیرند، مردم این گونه تصور می‌کنند که اصلاح‌طلبان می‌توانند نجات‌دهنده باشند و وضعیت را سر و سامان بدهند اما در نتیجه مشاهده می‌کنند که این گونه نیست و پشیمان می‌شوند و در انتخابات‌های بعد حضور کمرنگی خواهند داشت.

نماینده پیشین مجلس به ردصلاحیت‎‌ها اشاره کرد و گفت: البته در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری، تا حدودی می‌توان گفت که اصلاح‌طلبان و طرفدارانش مقصر نیستند بلکه گزینه‌های اصلاح‌طلبان تائید صلاحیت نمی‌شوند یا گزینه‌های رأی‌آور در انتخابات ثبت نام، نمی‌کنند. بنابراین باید رقابتی سالم و صحیح باشد تا بتوان ارزیابی درستی کرد مبنی بر اینکه آیا پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان خوب است و یا بهتر از اصولگرایان است و یا پایگاه اصولگرایان بهتر از اصلاح‌طلبان است؟!

سیدناصر قوامی تصریح کرد: در واقع چون رقابت، یک رقابتِ صحیح و سالمی نیست بنابراین نمی‌توان ارزیابی دقیقی کرد. در واقع باید اجازه داده شود تا گزینه‌های اصلاح‌طلبان وارد میدان شوند و یک انتخابات آزاد بدون نظارت استصوابی برگزار شود حال آن زمان می‌توان ارزیابی کرد آیا پایگاه اجتماعی اصلاح‌‎طلبان ضعیف است یا پایگاه اجتماعیِ اصولگرایان؟

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به افراد اصلاح‌طلب‌نما بیان کرد: یکی از مشکلات ما، همین افراد هستند. بنده پس از تمام ادوارِ انتخابات به ویژه مجلس ششم همواره این نکته را به بزرگانِ اصلاح‌طلب یادآور شده و هشدار داده‌‌ام، اینکه به همه افراد نگویند برای انتخابات ثبت نام کنند و به عنوان مثال اگر فلان گزینه نشد افرادی را بدون شناخت معرفی نکنند چراکه به هر حال واضح است، آن افراد سابقه‌ فعالیت در جریان اصلاح‌طلبی را ندارند و در نتیجه اصلاح‌طلبان نیز با عقاید آن افراد آشنایی ندارند. بنابراین نتیجه این می‌شود که حدود 120 نفر نماینده وارد مجلس می‌شوند و حتی یک بیانیه نمی‌خوانند و سکوت، می‌کنند. 2/5

نظر شما