پنجمین گروه زندانیان ایرانی از کویت به کشور انتقال یافتند

۱۳۹۹/۰۵/۲۳ - ۱۹:۰۸:۴۰
کد خبر: ۱۰۴۳۵۸۴
پنجمین گروه زندانیان ایرانی از کویت به کشور انتقال یافتند
پنجمین گروه از زندانیان ایرانی با توافق انجام شده با طرف‌های ذیربط کویتی روز پنجشنبه به ایران منتقل شدند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،  سفارت ایران در کویت اعلام کرد: زندانیان ایرانی در زندان‌های این کشورکه امروز به ایران منتقل شده‌اند، ۱۸ نفر هستند که تعدادی از آنان سال‌ها به جرائم و اتهامات منتسب محبوس بوده‌اند.

طبق اعلام سفارت ایران در کویت، تعدادی از این افراد مشمول عفو امیری شدند و تعدادی دیگر هم برای گذراندن بقیه دوره محکومیت خود به کشور منتقل خواهند شد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران ضمن پیگیری مداوم وضعیت زندانیان از جمله سلامت آنان، از مدت‌ها قبل موضوع انتقال آنان به کشور را تا حصول نتیجه با مقامات کویتی دنبال کرده است.

 اوایل تیرماه امسال محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و رییس کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلامی ایران گفت که از طریق وزارت امور خارجه به همه سفرا و نمایندگان در دیگر کشورها اعلام کرده‌ایم تا در شرایط حساس کنونی و بدنبال شیوع جهانی ویروس کرونا در اقدامی انسان‌دوستانه و حقوق بشری آماده مبادله همه زندانیان خود با دیگر کشورها هستیم.

جمهوری اسلامی ایران برای انتقال محکومان با برخی کشورها از جمله کشورهای هم‌جوار تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده‌اند و این انتقال محکومان در سایه این تفاهم‌نامه‌ها انجام می‌شود.

 

نظر شما