اوبرایان پیشنهاد پوتین برای نشست برجامی را رد کرد

۱۳۹۹/۰۵/۲۶ - ۱۹:۳۸:۰۷
کد خبر: ۱۰۴۴۹۵۴
اوبرایان پیشنهاد پوتین برای نشست برجامی را رد کرد
مشاور امنیت ملی ترامپ گفت: پیشنهاد رئیس جمهوری روسیه برای تشکیل جلسه سران اعضای دائم شورای امنیت همراه با ایران و آلمان را رد کردیم چرا که می‌خواهند ما را به بازگشت به این توافق وحشتناک وادار سازند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رابرت او برایان روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری ان بی سی نیوز، در پاسخ به این سوال که اگر پوتین بازیگر بدی است چرا می‌خواهید با او در آمریکا دیدار کنید، اظهار کرد: ما نمی خواهیم پیش از انتخابات با ولادیمیر پوتین در آمریکا دیداری داشته باشیم.

وی افزود: پوتین پیشنهاد نشست سران پنج عضو دائم شورای امنیت را مطرح کرد اما ما آن را رد کردیم. این نشست فقط با روسیه نبود بلکه روسیه، آلمان، ایران و دیگر اعضای دائمی شورای امنیت بود تا آمریکا را به بازگشت به توافق وحشتناک برجام تحت فشار قرار دهند که از ابتدا فاجعه‌بار بود.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید ادامه داد: ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم اما ما خواهان روابط خوب با روسیه هستیم. مایل هستیم که توافق کنترل تسلیحاتی با روسیه داشته باشیم همانگونه که رونالد ریگان انجام داده بود.

او برایان اضافه کرد: این به روسیه مربوط است، همانگونه رئیس جمهوری روشن کرد من هم تصریح می کنم این به عهده آنها است که چگونه در این زمینه حرکت کنند اما ما علاقمند هستیم که با روسیه درباره کنترل تسلیحاتی به توافق برسیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز