انصارالله:

عربستان قصد صلح ندارد

۱۳۹۹/۰۵/۲۶ - ۱۹:۵۵:۱۲
کد خبر: ۱۰۴۴۹۵۷
عربستان قصد صلح ندارد
رییس کمیته عالی انقلاب یمن گفت: عربستان سعودی قصدی برای مذاکره نداشته و هیچ چشم‌انداز واقعی برای صلح وجود ندارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمد علی الحوثی»  روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه الجزیره قطر افزود: ما درحال انجام گفت ‌و گوی مستقیم با سعودی‌ها هستیم و این ارتباطات به سطح مذاکره نرسیده است.

وی اضافه کرد: جنگ میان ما و سعودی‌ها تا زمانی که تجاوز علیه یمن متوقف نشود، ادامه خواهد یافت.

این مقام انصارالله اظهار داشت: اگر مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل متحد به دنبال موفقیت پرونده یمن است، باید رویکرد خود در مذاکره را تغییر دهد.

وی بیان کرد: از ورود کارشناسان سازمان ملل برای تعمیر کشتی نفتی الصافر با حضور طرف سوم استقبال می‌کنیم.

نفتکش صافر که به صورت غیرقانونی توسط ائتلاف سعودی توقیف شده، چهار سال است که در نزدیکی بندر رأس عیسی در الحدیده واقع در غرب یمن لنگر انداخته و دارای بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک مأرب است.

شرکت نفت صنعا و وزارت نفت یمن، ائتلاف سعودی را مانع دسترسی به این نفتکش و تعمیر و نگهداری آن و مسؤول به وجود آمدن هرگونه فاجعه زیست محیطی در دریای سرخ در صورت نشت نفت از این نفتکش دانسته است.

عربستان همراه با امارات متحده عربی، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل ائتلاف به اصطلاح عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف پنج سال گذشته سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

در طول این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آنها زنان و کودکان بودند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز