نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

توکلی شرایط کاندیداتوری ریاست جمهوری را ندارد/ با پیشنهاد توکلی موافقم/ مدعیان انتخابات ۱۴۰۰ که با حکم رهبری سرکارند، استعفا دهند

۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۰۵:۴۰:۵۸
کد خبر: ۱۰۴۵۴۸۶
توکلی شرایط کاندیداتوری ریاست جمهوری را ندارد/ با پیشنهاد توکلی موافقم/ مدعیان انتخابات ۱۴۰۰ که با حکم رهبری سرکارند، استعفا دهند
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صحبت‌های احمد توکلی مبنی براینکه «کسانی که می خواهند کاندیدای ریاست جمهوری شوند اگر حکم رهبری دارند استعفا بدهند» گفت: در حقیقت با این اقدام دیگر حکم رهبری پشتوانه افراد نیست که به واسطه آن بگویند، نماینده رهبری هم هستیم و رهبری به ما اعتماد دارند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ احمد توکلی، فعال سیاسی اصولگرا، در توییتر خود نوشت: «خبری که با بعضی حوادث تایید می‌شود حاکی ‌است که شاید برخی مدیرانی که با حکم مقام معظم رهبری قدرت اجرایی دارند در انتخابات 1400 وارد صحنه شوند. این دو عیب بزرگ دارد: 1- امتیاز غیر‌عادلانه‌ای برای آنان فراهم است. 2- دستگاه رهبری به ناحق به جانبداری متهم می‌شود.»

«مصطفی هاشمی‌طبا»، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در واکنش به صحبت‌های احمد توکلی به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: پیشنهاد خوبی است چراکه ممکن است در جریان انتخابات به نوعی از این حکم رهبری سوء استفاده شود.

معاون دولت سازندگی با تاکید براینکه با این اقدام مقام معظم رهبری مبرا از جانبداری می‌شود، افزود: در صورتی که کاندیداها به این پیشنهاد توکلی عمل کنند و استعفا بدهند، دیگر حکمی ندارند و از کسی جانبداری نمی‌شود.

هاشمی‌طبا با اشاره به مزیت‌های این پیشنهاد تصریح کرد: در حقیقت با این اقدام دیگر حکم رهبری پشتوانه افراد نیست که به واسطه آن بگویند نماینده رهبری هم هستیم و رهبری به ما اعتماد دارند چراکه این سوءاستفاده تلقی می شود.

این چهره سیاسی در پاسخ به اینکه چه کسانی با حکم رهبری سرکار هستند، اظهار کرد: تعدادی از اعضای حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام با حکم رهبری در این مجمع حضور دارند.

هاشمی‌طبا در واکنش به اینکه بنابراین این قضیه شامل خود توکلی هم می‌شود، اظهار کرد: بله شامل او هم می‌شود اما توکلی از نظر سنی نمی‌تواند کاندیدا شود و نمی‌خواهد هم کاندیدا شود. در حقیقت کسانی که می‌خواهند کاندیدا شوند، باید به این پیشنهاد عمل کنند؛ به عنوان مثال اگر فتاح می‌خواهد کاندیدا شود از سمتش استعفا دهد.

هاشمی‌طبا در واکنش به برخی گمانه‌ها مبنی بر کاندیداتوری احمدی‌نژاد، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در انتخابات 1400 خاطرنشان کرد: ممکن است احمدی‌نژاد نیز ثبت‌نام کند و مجددا توسط شورای نگهبان ردصلاحیت شود.

این چهره سیاسی در پاسخ به اینکه در انتخابات 1400 کاندیدا ریاست جمهوری می‌شوید؟ یادآور شد: شرایط سنی جهت کاندیداتوری ریاست جمهوری را ندارم. 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز