با حضور در کمیسیون انرژی مجلس؛

وزیر نیرو به سوالات نمایندگان پاسخ داد

۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۱۳:۲۸:۱۲
کد خبر: ۱۰۴۵۸۷۰
وزیر نیرو به سوالات نمایندگان پاسخ داد
وزیر نیرو با حضور در جلسه کمیسیون انرژی مجلس به سوالات نمایندگان لاهیجان و زابل پاسخ داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، «فریدون عباسی» با تشریح جلسه روز سه شنبه کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: در این جلسه که با حضور اردکانیان وزیر نیرو برگزار شد، ‌سوال رسول فرخی نماینده لاهیجان و سیاهکل درباره فرسودگی شبکه‌های انتقال برق بررسی و مقرر شد وزارت نیرو ظرف دو هفته این موضوع را بررسی و برای رفع فرسودگی شبکه‌های انتقال برف و کابل گام‌های موثری بردارد.

نماینده مردم کازرون ادامه داد: در این جلسه همچنین سوال حبیب الله دهمرده نماینده زابل در مورد دلایل تاخیر در تکمیل نیروگاه بادی برق میل نادر در شهرستان نیمروز استان سیستان و بلوچستان مطرح شد.

وی اضافه کرد: به گفته این نماینده، اگر زیرساخت‌ها برای ورود بخش خصوصی فراهم شود، استان سیستان و بلوچستان به تنهایی می‌تواند برق چندین استان را تامین کند و مزرعه بادی میل نادر موجب توسعه استان و افزایش امنیت منطقه خواهد شد.

رییس کمیسیون انرژی با اشاره به پاسخ‌های وزیر نیرو به پرسش نماینده زابل، گفت: اردکانیان با پذیرش تاخیر در انجام این مهم، توضیح داد که بخشی از این تاخیر به کمبود بودجه و بخشی دیگر به مشکلات فنی و عدم ظرفیت موجود در کارخانه‌های ساخت تجهیزات مربوط است.

 عباسی خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت صورت گرفته در تکمیل این نیروگاه، مقرر شد؛ تا پایان شهریورماه ۵ مگاوات برق از ۵۰ مگاوات برنامه‌ریزی شده به شبکه وصل شود و برنامه‌ریزی ۲ ماهه برای بتن ریزی دکل‌های بعدی صورت گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز