نماینده مردم دماوند و فیروز کوه در مجلس تشریح کرد؛

لج بازی با دولت علت رای نیاوردن مدرس خیابانی!

۱۳۹۹/۰۵/۲۹ - ۰۵:۴۵:۴۷
کد خبر: ۱۰۴۵۹۲۳
لج بازی با دولت علت رای نیاوردن مدرس خیابانی!
در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت پس از اعلام اینکه رییس جمهور در جلسه مجلس به علت شرایط کرونا حضور نمی‌یابد، رفتار و رای نمایندگان نسبت به مدرس خیابانی طبق گفته خود نمایندگان تغییر پیدا کرد.
«سید احمد رسولی  نژاد»، نماینده مردم دماوند و فیروز کوه در مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با "دلیل عدم رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت" گفت: مدرس خیابانی را از مدت ها پیش می شناسم، کسانی که با او کار کردند همه بر سلامتی، توانمندی و کارآمدی او شهادت می دهند. باید مخالفین  درباره مدرس خیابانی تحقیق می کردند. طبق بررسی هایی که انجام دادم گزارشی که برخی نمایندگان علیه وزیر پیشنهادی ارایه دادند، صحت ندارد. پیش بینی ما این بود که مدرس خیابانی با 10 تا 15  رای اختلافی، وزیر می شود. 

او ادامه داد: درست نیست که همه مشکلات 42 سال گذشته یا هفت سال گذشته را به شخصی که تنها سه ماه سرپرست یک وزارتخانه بوده نسبت داد. در روز رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت، اتفاقاتی که لحظات اخر افتاد بر روی رای نمایندگان تاثیر گذاشت؛ زمانیکه اعلام شد رئیس جمهور طبق تصمیم ستاد مبارزه با کرونا در مجلس حضور نمی یابد نمایندگان اعتراض کردند و  گفتند، مگر خون رئیس جمهور از ما رنگین تر است. به نظر من این حرکت رئیس جمهور جمهور و توضیحاتی که معاون رئیس جمهور دادند منجر به رای نیاوردن مدرس خیابانی شد.

او بیان کرد: مدرس خیابانی می توانست رای اعتماد از مجلس بگیرد. بالای برگه های رای نوشته شده است، موافق، مخالف و ممتنع، بعد از اظهارنظر معاون امور مجلس در لحظات پایانی اخذ رای دیدم، برخی افراد گزینه موافق را خط زدند و گزینه مخالف، را علامت زدند.

رسولی نژاد در پاسخ به این سوال که فکر نمی کنید، بهتر است که "مجلس صعه صدر داشته باشد و منافع مردم را لحاظ کند" گفت: نباید انتظار تعامل یکطرفه از مجلس داشت. طبق قانون اساسی و سایر قوانین مرجع قانونگذاری، مجلس شورای اسلامی است، سران سه قوه حق قانونگذاری ندارند.

رسولی نژاد در پایان گفت: نظر شخصی بنده این است که بهتر بود، مدرس خیابانی رای بیاورد اما باید به نظر اکثریت مجلس احترام گذاشت. در هر صورت رئیس جمهور باید در اسرع وقت وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند. 2/5
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز