سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی خبر داد:

تشکیل کارگروه ویژه‌ به منظور بررسی وضعیت جذب فارغ التحصیلان

۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۱۵:۳۵:۱۷
کد خبر: ۱۰۴۵۹۷۳
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت:کمیسیون اصل 90 کارگروه ویژه‌ای متشکل از نمایندگان وزارت علوم، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیئت عالی جذب و نماینده‌های شکات به منظور بررسی وضعیت جذب فارغ التحصیلان تشکیل دهد.

علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در تشریح دومین نشست کمیته فرهنگی کمیسیون اصل 90 مجلس، پیرامون شکایت واصله در خصوص بورسیه‌ها و جذب فارغ التحصیلان در دانشگاه‌ها از حضور مسئولان وزارت علوم، دیوان محاسبات، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیئت مرکزی جذب و تعدادی از نمایندگان شاکیان خبر داد و به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: در ابتدای جلسه معاون پارلمانی وزارت علوم پذیرفت که به مصوبه کمیسیون اصل 90 در سال 94 پایبند بوده و به غیر از همان 36 نفری که در اظهار اطلاعاتشان به وزارت علوم ایراداتی وجود داشت، مابقی هیچ مشکلی نداشته و بر مبنای همان مصوبه در جهت جذب آنها تلاش خواهند کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیته فرهنگی کمیسیون اصل 90، صحبت‌های معاون پارلمانی وزارت علوم در خصوص پایبندی به مصوبات کمیسیون متبوع خود را مبنی قرار داد تا بر همان اساس مسائل و مشکلات فارغ التحصیلان پیگیری و حل شود.

خضریان در ادامه گفت: مقرر شد افرادی که صلاحیت عمومی و علمی آنها پیش از این بر مبنی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه 208 مورخ 97/2/4 هیئت عالی جذب تایید شده، مشکلاتشان بر طرف و وزارت علوم در اسرع وقت نسبت به جذب آنها اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس افزود: همچنین مقرر شد وزارت علوم ظرف مدت کمتر از یک هفته گزارش آخرین وضعیت بورسیه‌ها و فارغ التحصیلان و همچنین آخرین وضعیت جذب هر 3620 نفر را به صورت کامل به کمیسیون اصل 90 ارائه کنند تا مشکلات آنها طبق مصوبه این کمیسیون پیگیری شود.

 وی بیان کرد: در این جلسه مقرر شد کمیسیون اصل 90 کارگروه ویژه‌ای متشکل از نمایندگان وزارت علوم، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیئت عالی جذب و نماینده‌های شکات به منظور بررسی وضعیت جذب فارغ التحصیلان تشکیل دهد. بنابراین کارگروه مذکور براساس فهرست آخرین وضعیت دانشجویان و فارغ التحصیلان بورسیه، مشکلات تمامی آنها را مورد بررسی قرار داده و ضمن تطبیق با قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حل مشکلاتشان تلاش می‌کند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس بیان کرد: همچنین مقرر شد وزارت علوم پیشنهادهای خود را به صورت مکتوب در راستای اعاده حیثیت فارغ التحصیلان بورسیه و نخبه‌های دانشگاهی به کمیسیون اصل 90 ارائه کرده تا مورد بررسی قرار بگیرد.

نظر شما