عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت:

برای مردم فرقی نمی‌کند دولت خاتمی باشد یا احمدی نژاد!/ مردم این صدا و سیما را برای خودشان نمی‌دانند

۱۳۹۹/۰۵/۳۱ - ۱۱:۳۸:۲۰
کد خبر: ۱۰۴۶۰۱۴
برای مردم فرقی نمی‌کند دولت خاتمی باشد یا احمدی نژاد!/ مردم این صدا و سیما را برای خودشان نمی‌دانند
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: در حال حاضر وضعیت به گونه‌ای است که برای مردم فرقی نمی‌کند، خاتمی باشد یا احمدی نژاد.

«حسین نورانی‌نژاد»، فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو حزب اتحاد ملت، درباره جلسات و فعالیت‌های این حزب با محوریت انتخابات 1400 به خبرنگار سیاسی برنا گفت:  برخلاف تصور اولیه، جلساتی که به صورت مجازی برگزار می شود به نظر می‌رسد با راندِمان بهتر و منظم‌تری برگزار می‌شود. بدین معنا که افراد، در ساعتی مشخص، آنلاین می‌شوند و برداشتِ بسیاری از اعضا در جلسه این است که راندمان افزایش یافته است؛ البته یکسری این جلسات باید حضوری باشد چراکه به هر حال چهره به چهره شدن و انتقال حسِ بهتر که اینها روی مباحث و انتقالِ مطلب تاثیرگذار است، قاعدتا بهتر است.

او افزود: اما از این مساله که بگذریم این شرایط هم منجر به راندمان خوب است. جلسات مجازی شده و حزب کاملا فعال است و همه ارکانش نیز فعال است. حتی می‌توانم بگویم که فعال‌تر از سال‌های گذشته شده است. جلسات همه کمیسیون‌ها نیز فعال است.

نورانی نژاد با بیان اینکه حزب اتحاد ملت هفت کمیسیون فعال از جمله کمیسیون سیاسی، کمیسیون اجتماعی، کمیسیون اقتصادی، کمیسیون امور زیربنایی و محیط زیست، کمیسیون زنان و کمیسیون علمی فرهنگی و آموزشی دارد، تصریح کرد: این کمیسیون ها همه فعال هستند و کمیته هایمان هم تقریبا همه فعال هستند. در واقع با وجود تداومِ کرونا، خللی در برگزاری  جلسات حزبی پیش نیامده اما برای یکسری جلسات مثل جلسات عمومی، دچار مشکل هستیم که دراین باره تلاش داریم، آن جلسات را نیز به صورت مجازی برگزار کنیم تا در نتیجه در واقع خلاء‌مان را اینگونه پُر کنیم.

سخنگوی حزب اتحاد ملت با اشاره به اینکه  به مناسبت روز خبرنگار، اخیرا نشست خبری برگزار کردیم و به صورت لایو پخش شد، تاکید کرد: حزب اتحاد ملت همانطور که برای ماه رمضان، برنامه هایی را به صورت لایو برگزار کرد در حال حاضر هم، برای ماه محرم چنین برنامه‌هایی را در دستور کار دارد. به این ترتیب سعی کردیم با امکانات اینترنتی و فضای مجازی این کارها را انجام دهیم. 

او در پاسخ به این سوال که اصلاح طلبان برای انتخابات 1400 چه برنامه‌هایی را برای ترغیبِ مردم برای شرکت در انتخابات مدنظر دارند؟ بیان کرد: واقع امر این است که اصلاح طلبان به عنوان جریانی که روی انتخابات، تمرکز  بسیاری داشتند و تا جایی که در توان داشتند تلاش کردند، مردم را امیدوار نگه دارند. در واقع کاری نبوده که اصلاح‌طلبان انجام نداده باشند. اصلاح طلبان، آن تعداد نیروهایی که می‌توانستند معرفی کردند تا مردم را پایِ انتخابات بیاورند. کاری که در سال 92 انجام دادند. حال اینکه در راستای اهمیت انتخابات و موثر نگه داشتنِ آن، مبارزه هم کرده‌اند.

نورانی‌نژاد عنوان کرد: تصور بنده این است اصلی‌ترین جریانی که اعتبارِ نهاد انتخابات را در اختیار دارد در بین جریان‌هایی است که در ساختار حقیقیِ قدرت، دست بالا را دارند. در یک زمانی مهمترین مساله‌ای که در مورد انتخابات مطرح می‌شد، آزادی انتخابات یا نفی نظارت استصوابی بود که همه اینها هنوز هم، مهم هستند یعنی مردم هر کاندیدایی را که می‌خواهند انتخاب کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر به این دلیل اینکه، کارآمدی نهادهای انتخاباتی و میزان اختیارات آنها از سوی جامعه مورد ابهام قرار گرفته و برای اینکه انتخابات برای مردم معنادار شود، باید معنا به نهادهای انتخاباتی بازگردد. مجلس واقعا مجلسی شود که مردم احساس کنند منشا اثر جدی است. مثلا انتخابات 96 در کمپ‌های انتخاباتی در تقریبا سراسر کشور با فاصله زیادی نسبت به هر شعار دیگری، شعار رفع حصر توسط مردم سر داده شد من کار ندارم این شعار درست است یا نادرست. به هر حال یک جمعیتی به وضوح این را در هر تجمعی شعار می‌دادند که هنوز مطالبات مردم آنچنان که باید برآورده نشده است. 

او تصریح کرد: در واقع مطالباتی که مردم براساس آنها به سمت اصلاح طلبان آمدند و به آنها رای دادند برآورده نشد. در واقع دیگر مردم به دنبال این نیستند که بگویند فلانی توانست یا نه. توانستن یا نتوانستن مساله نیست بلکه شدنی بودن یا نشدنی بودن مهم است. به هر حال در حال حاضر وضعیت به گونه‌ای است که برای مردم، فرقی نمی‌کند خاتمی باشد یا احمدی نژاد. 

او با تاکید بر اینکه مردم به نوعی دچار بی‌تفاوتی شده‌اند، تشریح کرد: در حال حاضر، مقدم بر انتخابات خود نهادهای انتخابی و میزان اثرگذاری و اهمیت آنها از سوی بخش اکثریت جامعه که در پی تغییر هستند زیر سوال رفته‌اند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت یادآور شد: 23 سال از سال 76 تاکنون می گذرد و هنوز مردم به دنبال تغییرات هستند، تغییراتی هم که می‌خواهند مشخص است از آزادی اجتماعی گرفته تا آزادی فرهنگی و حق مشارکت بیشتر در تعیین سرنوشت کشورشان، معیشت بیشتر و کرامت بالاتر. به عنوان مثال اکثریت مردم با شیوه‌های گشتِ ارشادی مخالف هستند، با سانسور مخالف هستند با این صدا و سیما، مخالف‌اند.

نورانی نژاد با تاکید بر اینکه مردم این صدا و سیما را برای خودشان نمی‌دانند، اظهار کرد: این صدا و سیما، صدای گویای مردم نیست چراکه میانگین نظراتشان را از تریبون‌ها نمی‌شنوند. به بیانی دیگر مردم با رای دادن و ندادنشان، بدون خشونت و درگیری و تنش و با درک فشارها و تنش‌های بین‌المللی در کشور و مشکلات اقتصادی، یکسری مطالبات ساده دارند که باید به این مطالبات، پاسخ داده شود. وقتی نهادهای انتخابی، این مطالبات را برآورده نکنند طبیعی است که مردم، نسبت به انتخابات سرد می‌شوند. بنابراین گرم کردن این فضایِ سرد، کار اصلاح‌طلبان نیست بلکه  کار حاکمیت است.2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز