در جلسه اخیر شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی صورت گرفت؛

اعلام حمایت حزب کارگزاران سازندگی از طرح‌های اقتصادی گشایش وضع مردم

۱۳۹۹/۰۵/۲۹ - ۱۰:۳۷:۵۶
کد خبر: ۱۰۴۶۳۰۵
اعلام حمایت حزب کارگزاران سازندگی از طرح‌های اقتصادی گشایش وضع مردم
شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران در جلسه این هفته خود ضمن حمایت از پیشنهادهای اقتصادی جدید و تاکید بر لزوم اجرای درست آنها مقرر کرد روند تدوین و ارائه راهکار به افکار عمومی و دولت برای خروج از معضلات اقتصادی کشور در دستور کار ارکان حزب قرار گیرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در ابتدای دومین جلسه حضوری شورای مرکزی در سال ۱۳۹۹ که در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ریاست محسن هاشمی برگزار شد، محمد عطریانفر، رئیس کنگره حزب گزارشی از روند برگزاری کنگره‌های استانی در سال گذشته و توقف آن به دلیل شیوع ویروس کرونا ارائه داد.

در ادامه، شورای مرکزی با پیشنهاد دفتر ویژه کنگره برای برگزاری کنگره سراسری حزب کارگزاران سازندگی ایران به صورت مجازی موافقت و ابتدای آذرماه را به عنوان تاریخ انجام آن تصویب کرد.

پیگیری مستمر توسعه تشکیلاتی از دیگر مواردی بود که در دستور کار جلسه دیروز شورای مرکزی قرار داشت. لزوم مشارکت همگانی اعضای حزب در جذب نیرو با تأکید بر اجرای دقیق روندها و قواعد تشکیلاتی، برآیند نظرات اعضای شورای مرکزی در این موضوع بود.

شورای مرکزی همچنین ضمن پشتیبانی از پیشنهاد حسین مرعشی در جلسه فعالان سیاسی با رئیس جمهور و تاکید بر لزوم اجرای درست این گونه طرح‌ها، مقرر کرد راهکارهایی از این دست برای بهبود شرایط اقتصادی کشور از سوی ارکان حزب تهیه و به جامعه فعالان و صاحب‌نظران اقتصادی و در نهایت دولت ارائه شود.

کمپین جوانان داوطلب شرکت در کنکور سراسری برای تعویق این آزمون از دیگر مواردی بود که در جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران مطرح و مورد تحلیل قرار گرفت. در این کمپین که همزمان با فعالیت در فضای مجازی، با گفت‌وگوهای تلفنی در تعداد بالا با برخی شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی ازجمله غلامحسین کرباسچی همراه بود، داوطلبان خواستار به تعویق افتادن کنکور سراسری به دلیل ابعاد غیرمنتظره شیوع کرونا شدند.

شورای مرکزی ضمن دعوت از صاحب‌نظران حوزه اجتماعی به توجه و تحلیل این پدیده، آن را اعلام ورود نسل جدیدی با مختصات و ویژگی‌های خاص به صحنه جامعه ارزیابی کرد و نسبت به تبعات فقدان ارتباط رئیس جمهور، ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش و پرورش با این بخش وسیع و انکارناپذیر جامعه هشدار داد. 

اعضا همچنین از تصمیمات متناقض نهادهای ذی‌ربط و عدم توضیح کافی و قانع‌کننده آنها برای این جمع عظیم از جوانان عزیز کشور که موجب آزردگی احساسات و تنش‌های آزاردهنده روانی ایشان در آستانه برگزاری کنکور سراسری شده است، ابراز تأسف کرد. 

شورای مرکزی در بخش دیگری از جلسه خود با تاکید بر اهمیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در سال آینده، بررسی شیوه‌های مختلف اجماع میان اصلاح‌طلبان را به بحث گذاشت. اعضا ضمن تایید لزوم گفت‌وگو با احزاب اصلاح‌طلب، توجه به وزن تشکل‌های مختلف در تصمیم‌گیری‌ها را پیش‌شرط موفقیت هر سازوکاری برای کنش جبهه‌ای دانستند. همچنین کمیته سیاسی مکلف شد تا پیشنهادات خود برای آغاز روند اجماع اصلاح‌طلبان را در جلسه آینده شورای مرکزی ارائه دهد.

شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران در پایان با تاکید دوباره بر لزوم بازگشت همه به سیاست‌های مرحوم آیت‌الله هاشمی، توجه به مواضع و کنش سیاسی وی به ویژه در دهه پایانی عمرش را برای سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران کشور راهگشا دانست.

نظر شما