عضو فراکسیون امید مجلس دهم شورای اسلامی:

در مجلس دهم جایی که بحث مسائل مردم و منافع ملی بود، دیگر مسائل سیاسی معنا پیدا نمی‌کرد

۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۰۵:۵۱:۳۴
کد خبر: ۱۰۴۶۶۹۰
در مجلس دهم جایی که بحث مسائل مردم و منافع ملی بود، دیگر مسائل سیاسی معنا پیدا نمی‌کرد
عضو فراکسیون امید مجلس دهم شورای اسلامی گفت: در مجلس دهم جایی که بحث مسائل مردم و منافع ملی بود، دیگر مسائل سیاسی معنا پیدا نمی‌کرد

«زهرا ساعی»، عضو فراکسیون امید مجلس دهم شورای اسلامی، درباره عملکرد اصلاح‌طلبان در مجلس دهم به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: فراکسیون امید فراکسیونی بود  که در مجلس تشکیل شد و کارهای خوبی را پیش برد. به عنوان مثال در بحث رای اعتماد به وزرا اگر قرار بود رای بدهیم جلسات موثرى را برگزار مى کردیم، برنامه‌ها را بررسی مى کردیم و کمیته‌های تخصصی هر کدام کارهای تخصصی خود را انجام می دادند. کمیته‌ها هر هفته کارهای خودشان را انجام می‌دادند و به صورت ماهانه گزارش می دادند که در نهایت منجر به تصویب قوانین خوبی هم شد. همچنین طرح‌ها و لوایح را بررسی مى کردیم و به تصویب مى رساندیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس دهم افزود: قانون منع به کارگیری بازنشستگان، اعطای تابعیت به فرزندان مادر ایرانی از جمله دستاوردهای این فراکسیون بود. در حوزه زنان سرپرست خانوار  کارهای خوبی انجام دادیم. همچنین بحث‌هایی نظیر شفاف‌سازی، بانکداری و تغییر الگوی بانکداری و بسیاری از مسائل مختلف در کمیسیون‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نیز  در این فراکسیون مطرح شد، فراکسیون امید بسیار فعال بود.

ساعی در تشریح نحوه تعامل اصلاح‌طلبان در مجلس دهم تصریح کرد: غیر از یک فراکسیون، سه فراکسیون دیگر در مجلس دهم فعال بودند که هر کدام با توجه به جهت‌گیری‌ها و نگرش‌های سیاسی متفاوتی که داشتند اولویت‌های خاصی را پیگیری می‌کردند. همچنین در بسیاری از مسائل در حوزه منافع ملی دستاوردهای خوبی داشتند. همچنین زمانی که از طرف آمریکا سپاه به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام شد، قانونی تحت عنوان قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا، تصویب کردیم که صبح همان روز همه نمایندگان یک دست لباس سپاه را پوشیدند که این اقدام حامل  پیام مهمى بود.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: بحث همسان‌سازی دریافتی بازنشستگان و مستمری بگیران که در همین هفته بسیار جلو رفت و نهایی شد، مجلس دهم قانون آن را تصویب کرده بود. احیای تالاب‌های کشور، قانون کاهش ساعات کاری بانوان و  قانون حمایت از معلولان که با رأى بسیار  بالایی در مجلس تصویب شد، قانون  حمایت از اطفال و نوجوانان، بحث اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان همگی از قوانین مصوب این فراکسیون بود.

ساعی خاطرنشان کرد: در حقیقت جایی که بحث مسائل مردم و منافع ملی بود، دیگر مسائل سیاسی معنا پیدا نمی‌کرد و همه قوانین مذکور با رای بالا یعنی بیش از 180 تا 200 رای آوردند که این نشان می‌دهد در مجلس، فارغ از نگاه سیاسی یکسری مسائل جلو رفته است.

این نماینده مجلس دهم خاطرنشان کرد: در همه دنیا احزاب مختلف در پارلمان حضور دارند و صندلی‌هایی را برای خود دارند. بعضی‌ها در فراکسیون اکثریت و بعضی در اقلیت قرار می‌گیرند که اینها با هم تعامل دارند چرا که این تضارب آرا و افکار و نظرات مختلف در مجلس را به گردش در می آورد و همین بحث انتقادها نقدپذیری را ایجاد می کند.

ساعی در ادامه اظهار کرد: احزاب یکسری نماینده‌هایی را به مجلس می فرستند و حد ایده آلش هم این است که هر چقدر احزاب قوی‎تر باشند و بتوانند، بخصوص در انتخابات ورود بهتری پیدا کنند، مجلس قوی‌تر می‌شود و خیلی بهتر عمل می‌کند یعنی هر چقدر سطح تحزب‌‎گرایی افزایش یابد، انتخابات در فضای سالم‌تری شکل می‌گیرد و افراد شایسته‌تری، انتخاب می‌شوند و افراد شناسنامه‌داری که خط و خطوط سیاسی مشخص دارند، وارد مجلس می‌شوند که در این صورت، پاسخگویی به مردم هم بهتر خواهد شد و مردم هم راحت‌تر می توانند، انتخاب کنند.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم شورای اسلامی افزود: مهم این است که تعامل و همگرایی و همدلی حول محور رهبر معظم و ولی فقیه باشد، در تعامل با رهبری باشد و خطوط قرمز رعایت شود اینها مهم است و در منافع و مصالح کشور، باید اینها را در نظر بگیرند.

ساعی در پایان یادآور شد: تفاوت دیدگاه‌ها طبیعی است و بسیار به این کمک می‌کند که بحث توسعه در کشور خیلی راحت‌تر جلو برود. منتها بحث این است که همدلی و همگرایی در مباحث کلان کشور ذیل منویات مقام معظم رهبری حفظ شود و نمایندگان اهداف و آرمان‌های نظام را مد نظر داشته باشند. 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز