با حضور رییس جمهور صورت گرفت؛

رونمایی از موشک بالستیک حاج قاسم با برد ۱۴۰۰ کیلومتر

۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۱۰:۴۳:۳۸
کد خبر: ۱۰۴۶۸۲۴
رونمایی از موشک بالستیک حاج قاسم با برد ۱۴۰۰ کیلومتر
امیر حاتمی گفت: موشک بالستیک شهید حاج قاسم و موشک کروز شهید ابومهدی جزو دستاوردهای جدید وزارت دفاع است.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، «امیر حاتمی» وزیر دفاع در آغاز بهره برداری از دستاورد های ملی وزارت دفاع با حضور رییس جمهور گفت: پیشرفت های دفاعی کشور در چهار دهه گذشته با هیچ دوره دیگر قابل قیاس نیست. در حوزه دفاعی که مبنای خود اتکایی نظامی و یکی از ملزومات استقلال کشوراست در سال های منتهی به انقلاب اسلامی به جز چند کارخانه ای که حدود سی محصول را تولید می کردند و از نظر عمق فناوری بسیار ضعیف بودند و از حوزه های هوایی موشکی فضایی و دریایی بهره ای نداشتند امروز به لطف الهی و در نتیجه تفکر انقلابی و تلاش جهادی دارای صنعت دفاعی بلوغ یافته ای هستیم که با بیش از 770 خانواده محصول بالغ بر نود درصد نیاز های حوزه رزم نیرو های مسلح را تامین می کند.

او ادامه داد: در هفت سال گذشته با بهره گیری از زیرساخت ها و تجربیات صنعت دفاعی به پیشرفت رسیده ایم و این پیش رفت در این دو سه سال گذشته با یک جهش و جامعیتی همراه بود و نه تنها جنگنده کوثر بومی را افتتاح کردیم بلکه خط تولید آن به راه افتاد و سه فروند تولید و تحویل داده شد و تا پایان سال سه فروند دیگر تحویل خواهد شد جت پیشرفته اموزشی یاسین با پلترفم بومی طراحی و ساخته شد و پرواز کرد و اکنون درمرحله ساخت نمونه تولید است با تولید هواپیما یاسین و آ90 و فجر سه که درمرحله تست عملیاتی هستند چرخه کامل هواپیما های بومی اتفاق خواهد افتاد.

امیر حاتمی مطرح کرد: موتور اوج که در سال 95 رونمایی شد در هواپیمای کوثر مورد استفاده قرار گفت همه تست های خود را با موفقیت پشت سر گذاشت و اکنون به مرحله تولید انبوه رسیده است. امروز موتور جهش 700 رونمایی می شود در این موتور که یک موتور پیشرفته است ساخت پره های تک کریستال که از حساس ترین فناوری ها در صنعت هوایی است اکتساب شده است و موجب تحول در کشور می شود.

وزیر دفاع  مطرح کرد: این موتور مشابه موتور پهپاد هایی است که در کشور های پیشرفته استفاده می شود و در پهباد متجاوز امریکای ار کیو 170 که به غنیمت گرفته شد همین موتور استفاده شده بود در حوزه موشکی که خار چشم دشمنان است علاوه بر پرداختن کمیت و کیفیت که دو مولفه مهم است به افزایش برد در ذیل 2000کیلومتر که مورد نظر سیاست دفاعی ایران است توجه ویژه ای شده به نحوی که در کروز های دریایی که با برد سیصد کلیومتر رسیده بودیم امروز با یک جهش دونیم برابری و با ساخت موشک مجاهد ابومهدی به برد بالای هزار کیلومتر دست یافته ایم.

او گفت: در حوزه موشک های بالستیک سوخت جامد که در عملیات های مختلف علیه دعش و جنایتکاران امریکایی ببعد از شهادت سردار سلیمانی کاررایی خود را به خوبی نشان دادند امروز با جهش صد در صدی به برد هزار و 400 کیلومتری از ذوالفقار800 کیلومتری رسیدهایم که هردو رونمایی می شود. موشک بالستیک شهید حاج قاسم و موشک کروز شهید ابومهدی جزو دستاوردهای جدید وزارت دفاع است.


حاتمی بیان کرد: برای قرار دادن ماهواره دویست و پنجاه کیلو گرم با تمام توان در مدار بالای چهار صد کیلومتر حرکت کرده ایم در اخرینپرتاب سیمرغ ارتفاع مداری 540 کیلومتر را تثبیت کردیم و بامجموعه کار های تحقیقاتی تا پایان سال هداف تعیین شده را محقق می کنیم. برنامه ریزی تا مدار 36 هزار کیلومتر انجام شده است.

 

نظر شما