سخنگوی وزارت امور خارجه:

واشنگتن هیچ‌گاه به خواست نامشروع خود نمی‌رسد

۱۳۹۹/۰۵/۳۱ - ۱۲:۱۰:۱۵
کد خبر: ۱۰۴۷۲۱۶
واشنگتن هیچ‌گاه به خواست نامشروع خود نمی‌رسد
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه آمریکا در اقدامی مغایر با مقررات و قواعد حقوق بین الملل و مفاد قطعنامه ۲۲۳۱، صرفا «درخواست» به رییس دوره‌ای شورای امنیت ارائه کرده است، گفت: آمریکا هیچ جایگاهی برای چنین اقدامی ندارد و واشنگتن هیچ‌گاه به خواست نامشروع خود نخواهد رسید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «سعید خطیب زاده»،، سخنگوی وزارت امور خارجه، در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص آخرین روند تحولات و اقدامات غیرقانونی آمریکا در شورای امنیت و تلاش های کشورمان، اظهار داشت: در ابتدا لازم است این نکته مهم مورد تاکید قرار گیرد که در روند بازتاب اخبار و تحولات مرتبط با تلاش بی‌مبنای ایالات‌ متحده برای بازگرداندن قطعنامه های شورای امنیت که بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ لغو شده است، شاهد تلاش برخی رسانه‌های بیگانه برای القای یک برداشت نادرست هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این خط خبری به دنبال این است که نشان دهد صرفا با طرح درخواست آمریکا، قطعنامه‌های لغو شده و به تبع آن تحریم‌ها احیاء‌ شده و ایران از طرف شورای امنیت سازمان ملل تحت تحریم قرار خواهد گرفت.

خطیب زاده تصریح کرد: این در حالی است که آمریکا هیچ جایگاهی برای چنین اقدامی ندارد و در اقدامی مغایر با مقررات و قواعد حقوق بین الملل و مفاد قطعنامه ۲۲۳۱، صرفا «درخواست» به رییس دوره ای شورای امنیت ارائه کرده است.

وی تصریح کرد: صلاحیت آمریکا برای طرح این درخواست از سوی همه اعضای برجام رد شده و آمریکا حتی در بین متحدان خود تا آنجا منزوی شده که سه کشور اروپایی را «متحدان آیت‌الله‌های ایران» خوانده است.

 خطیب‌زاده گفت: همه اعضای باقی مانده در برجام شامل سه کشور اروپایی آلمان انگلیس و فرانسه و همچنین روسیه و چین بلافاصله و قویا با این درخواست بی مبنا و غیر قانونی ایالات متحده مخالفت کرده و آن را به اطلاع رییس شورای امنیت نیز رسانده اند. سایر اعضای شورای امنیت نیز ظرف روزهای آینده موضع مشابه اتخاذ خواهند کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به وقایع مرتبط با نشست اخیر شورای امنیت و مخالفت قاطع همه کشورهای عضو به جز یک کشور و به خصوص مخالفت اعضای دائم شورای امنیت به خصوص روسیه و چین با آمریکا افزود: واشنگتن هیچ‌گاه به خواست نامشروع خود نخواهد رسید.

خطیب زاده با تاکید بر اینکه هدف اول و غایی آمریکا پیشبرد تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران با توسل به ابزارهای یکجانبه گرایانه سیاسی و مهمتر از آن جنگ روانی و تبلیغاتی و بر هم زدن  ثبات و امنیت روانی و اقتصادی کشور است، اضافه کرد: همانگونه که دکتر ظریف در پیام شب گذشته خطاب به ملت ایران در صفحه اینستاگرام تاکید کردند، دستگاه دیپلماسی همانند هفت سال گذشته، تمامی تلاش و ظرفیت سیاسی و حقوقی خود را برای ترویج و تثبیت چهره‌ مقتدر و منطقی ایران در عرصه بین‌الملل بکار گرفته و در تلاش است برای مقابله با یکجانبه‌گرایی و قانون‌گریزی آمریکا، به یاری خدا حتما یک بار دیگر طعم انزوا را به قانون‌شکنان آمریکایی بچشاند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز