دیپلمات سابق آمریکا:

شعار " اول آمریکا" ترامپ به "آمریکای تنها" تبدیل شد

۱۳۹۹/۰۵/۳۱ - ۲۰:۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۷۳۴۰
شعار  اول آمریکا ترامپ به آمریکای تنها تبدیل شد
دیپلمات سابق آمریکا در دولت جورج بوش با انتقاد از سیاست‌های دولت دونالد ترامپ گفت: شعار اول آمریکا رییس جمهوری به واقعا به "آمریکای تنها" تبدیل شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ریچارد هاس نماینده ویژه دولت جورج بوش در ایرلند شمالی و رییس کنونی شورای روابط خارجی روز جمعه در پیامی توییتری با اشاره به مخالفت متحدان اروپایی با سیاست‌های دولت ترامپ در بازگشت تحریم‌ها علیه ایران نوشت: سیاست خارجی یکجانبه گرایی، ایالات متحده را بیشتر از ایران منزوی کرده است. 

هاس در ادامه نوشت: دیپلماسی خروج از توافق برجام و در عین حال توقع داشتن برای نفع بردن از آن طرحی بدون موفقیت است. 

شورای روابط خارجی که در سال ۱۹۲۱ در آمریکا تأسیس شده یک سازمان غیردولتی و اندیشکده‌ای است که در حوزهٔ سیاست خارجی آمریکا و روابط بین‌الملل بطور تخصصی فعالیت می کند. اعضای آن سیاستمداران قدیمی، بیشتر از دوازده وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) ، بانکداران، وکلا و چهرهای شاخص و بزرگان رسانه گروهی هستند. 

در ادامه مخالفت‌ها در برابر طرح‌های ضد ایرانی آمریکا، کلی کرفت سفیر ایالت متحده در سازمان ملل گفت که رفتار متحدان اروپایی در مورد اقدام واشنگتن برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران «ناامیدکننده» بود. 

کرافت در مصاحبه با روزنامه آلمانی «زوددویچه سایتونگ» بیان کرد: این مساله بقدری مهم است که نمی‌توانیم تا زمان منقضی شدن تحریم تسلیحاتی ایران در ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) منتظر بمانیم. 

کرافت همچنین ادامه داد: نمی‌توانیم منتظر بمانیم که دنیا در ۱۸ اکتبر بفهمد که چین و روسیه قادر خواهند بود به ایران سلاح بدهند و تهران سلاح بخرد و آن‌ها را به شبه‌نظامیان و سایر گروه‌های تروریستی دنیا که توسط تهران هدایت می‌شوند، بدهد. 

در ادامه شکست سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ایران، سه کشور اروپایی عضو برجام روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که از اقدام آمریکا برای به کارگیری مکانیسم ماشه علیه ایران حمایت نمی‌کنند. آن‌ها با اشاره به ضرورت حفظ فرآیندها و سازوکارهای که اساس چندجانبه‌گرایی است، تصریح کردند: ‌ ما از تمام اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهیم تا از هر اقدامی که باعث تعمیق اختلافات در شورا می‌شود و یا پیامدهای منفی جدی در پی دارد پرهیز کنند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز